طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی | مواد لازم لوبیا پلو اسپانیایی

لوبیا پلو اسپانیایی؛ غذای خوش طعمی که عاشقش میشین + طرز تهیه

برای آموزش پخت لوبیا پلو اسپانیایی به صورت مرحله به مرحله در ادامه با ما همراه باشید.

Capture
ویکی گردی:

لوبیا پلو اسپانیایی یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار است که مواد متونعی تهیه می شود. لوبیا پلو اسپانیایی ، به دلیل داشتن لوبیا خاصیت زیادی داشته و مناسب افراد گیاه خوار می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی در ادامه با سایت سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
لوبیا قرمز ¾ پیمانه خام
برنج ۱ پیمانه
جعفری تازه ⅓ پیمانه
زیتون سبز ½ پیمانه
آب ۱٫۵ پیمانه
پیاز ۱ عدد بزرگ
گوجه فرنگی ۳ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
روغن کنجد ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه و پاپریکا دودی از هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر زیره و فلفل سیاه از هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی

مرحله اول

برای فراهم کردن لوبیا پلو به سبک اسپانیایی، شروع کار لوبیا قرمز را می شوییم و تا سطح روی آن آب اضافه می کنیم تا به مدت زمان نصف روز نفخ لوبیا قرمز از بین برود. در این فاصله لازم است آب لوبیا را چند مرتبه تعویض کنیم.

مرحله دوم

در ادامه برنج را می شوییم تا آب آن شفاف شود. آنگاه تا سطح روی آن آب و ۱ قاشق نمک اضافه می کنیم تا برنج بسته به نوعش، به مدت زمان ۲ ساعت خیس بخورد و بافتش کمی نرم شود. بعد از زمان مقرر، لوبیا را آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

قابلمه ای مناسب را انتخاب کرده و لوبیا را به همراه ۳ لیوان آب درون قابلمه منتقل کرده تا به مدت زمان ۲ ساعت با حرارت ملایم پخته و نرم شود. در این فاصله تا پخت لوبیا، باقی مواد را آماده می کنیم. برای این منظور،پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

پیاز را بعد از شستشو، روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی نازک خرد کرده و درون قابلمه ای که برای پخت لوبیا پلو در نظر داریم می ریزیم. بنابراین روغن کنجد را روی پیاز ریخته و با هم مخلوط کرده تا پیاز نرم و کاراملی شود. حالا ادویه ها را می افزاییم.

مرحله پنجم

برای این منظور، پودر زیره را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا دودی و مقداری فلفل قرمز روی پیاز می پاشیم، و با هم مخلوط کرده تا علاوه بر خارج شدن بوی خامی، عطر و رنگ ادویه ها با هم آمیخته شود. سیر را بعد از پوستگیری، می شوییم.

مرحله ششم

گام بعدی با استفاده از رنده ریز، سیر را درون تابه رنده کرده و به خوبی تفت داده تا عطر سیر در فضا پخش شود. آنوقت فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی شسته را روی تخته آشپزخانه گذاشته و بعد از جدا کردن قسمت های اضافی به صورت نگینی خرد می کنیم.

نکته:

در صورت دلخواه می توان قبل از خرد کردن گوجه فرنگی، پوستش را به آرامی جدا کنیم.

مرحله هفتم

در این قسمت گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به مواد درون قابلمه می افزاییم و با هم مخلوط کرده تا گوجه فرنگی سرخ شده و آب اضافی شان کشیده شود. بعد از زمان تعیین شده، لوبیا را تست کرده و در صورت پخت، به همراه کمی نمک روی مواد می ریزیم.

مرحله هشتم

زمانیکه مواد را با هم مخلوط کردیم، برنج خیس خورده را درون صافی می ریزیم و به قابلمه اضافه کنیم. آنوقت ۱٫۵ پیمانه آب را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را بالا برده تا آب درون قابلمه کشیده شود. دور تا دور قابلمه را جمع کرده و دم کنی درب آن می گذاریم.

مرحله نهم

در نهایت قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و با حرارت ملایم می گذاریم تا به مدت ۱ ساعت دم بکشد. زیتون سبز را حلقه ای برش زده و در زمان سرو به همراه جعفری تازه ساطوری شده، تزئین می کنیم. نوش جان

منبع: سبک زندگی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر