کلاهبرداری | کلاهبرداری با کارت ملی

کلاهبرداری جدید با عکس کارت ملی | به هیچ عنوان عکس کارت ملی رو برای هیچکس نفرستید

اگه بدونید ازاطلاعات کارت ملی چندهزار نفر کلاهبرداری شده ، دیگه به هیچ عنوان عکس کارت ملی تون رو برای کسی نمیفرستید.

کلاهبرداری
ویکی گردی:

امروزه با توسعه اینترنت ‌و کسب و کارهای آنلاین، مسیر کلاهبرداری و سودجویی اینترنتی برای برخی افراد ایجاد شده است. کارت ملی یکی از کارت های هویتی مهمی است که در آن اطلاعات فردی ذخیره شده است واهمیت این کارت به حدی است که افراد می‌توانند به کمک آن اطلاعاتی از حساب‌های بانکی افراد داشته باشند و این موضوع باعث شده است تا عده ای بتوانند از طریق کارت ملی دیگران اقدام به کلاهبرداری کنند و منجر شوند تا به نام فرد کلاهبرداری ثبت شود.

خطرات ارسال عکس کارت ملی:

 ارسال عکس کارت ملی  منجر می شود تا فرد بتواند از کارت ملی شما برای احراز هویت استفاده نموده و اکنون قادر است به نام شما تراکنش های مختلفی داشته باشد.

این تراکنش ها چند خطر دارد. یک مورد آن می تواند آن را برای جابه جایی و پرداخت اعمال غیرقانونی خود استفاده کند.

پیشگیری از کلاهبرداری با کارت ملی:

1-اولین موردی که می توان برای  جلوگیری از کلاهبرداری از این مدرک عنوان کرد، نگهداری صحیح آن است. شما باید مدارک هویتی خود را در یک مکان مناسب مانند کیف های دستی نگهداری کنید.

2-برای جلوگیری از کلاه برداری با کارت ملی از ارائه کارت ملی به کسانی که نمی شناسید، سایت های نامعتبر و نیز شرکت های غیرقانونی اکیدا جلوگیری کنید. این کار تا حد بسیار خوبی باعث در امان ماندن شما از خطرات کلاهبرداری کارت ملی خواهد شد.

شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان تلفن همراه | هشدار جدی!!

3- برای جلوگیری از کلاه برداری با کارت ملی هرچه سریع تر نسبت به اعلام مفقودی آن اقدام نمایید.

4- مورد دیگری که می تواند برای جلوگیری ازکلاه برداری با کارت ملی موثر باشد ، استفاده از کارت ملی هوشمند است. در این مدل 3 شاخص امنیتی درنظر گرفته شده است که عبارتند از اثر انگشت، کارت الکترونیکی و پین کد. این موارد همگی می توانند از سوء استفاده کارت ملی توسط سارقان جلوگیری کنند. 

اگر از کارت ملی مان کلاه برداری شد چکار کنیم؟

در صورت هرگونه کلاه برداری و سواستفاده از کارت ملی تان ،باید به صورت حضوری ، به مراجع قضایی مراجعه کنید و برای ثبت کردن شکایات خود ، باید از طریق این دفاتر اقدام نموده و دادخواست و شکواییه خود را به صورت الکترونیکی، از طریق این دفاتر ، به دادگاه ها و مراجع قضایی ارسال نمایید.

پیامک هشدار به دارندگان سهام عدالت | کلاهبرداران جدید سود سهام عدالت را بشناسید

روش اعلام مفقودی کارت ملی برای جلوگیری از کلاه برداری:

 بلافاصله بعد از گم شدن کارت ملی اعلام مفقودی ضروری است که در مراجع انتظامی و قضایی اعلام مفقودی کنید، تا در صورتی که فردی سوء استفاده کند، مسئولیت قانونی متوجه شما نشود

البته صرف اینکه تصویر مدارک شما در نزد آن شرکت بماند دلیل بر این نیست که از آن سوء استفاده می‌شود، اما برای اینکه متوجه شوید آیا از کدملی یا هویت شما سوء استفاده می‌شود یا خیر؟ بهتر است با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا پایگاه اطلاعات قضایی، سامانه ثنا خود را فعال کنید تا از طریق کد ملی از هرگونه اقدامات احتمالی مطلع شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر