چگونه بدون مدرک زبان در ایتالیا تحصیل کنیم؟

با ما همراه باشید تا نحوه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را بررسی کنیم.

تحصیل زبان در ایتالیا
ویکی گردی:

کشور ایتالیا با شرایط ویژه‌ای که برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم ساخته، یک مقصد ایده‌آل برای تحصیل شناخته می‌شود و بسیاری از دانشجویان بین‌الملل سعی می‌کنند که از طریق بورس تحصیلی ایتالیا در بهترین دانشگاه‌های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند‌. فضای آموزشی عالی و هزینه‌های کم تحصیل، مهم‌ترین معیارهای متقاضیان مهاجرت است که در ایتالیا وجود دارد. بورس تحصیلی ایتالیا شرایط پیچیده و سختی ندارد و متقاضیان می‌توانند حتی بدون مدرک زبان نیز در این کشور درس بخوانند.

اگرچه مدرک زبان جزو مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی است، اما نداشتن مدرک نیز نمی‌تواند مانع ادامه تحصیل شما در این کشور شود. با ما همراه باشید تا نحوه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را بررسی کنیم.

تحصیل زبان در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

هریک از دانشگاه‌های ایتالیا براساس رشته موردنظر و مقطع تحصیلی، مدارک خاصی را درخواست می‌کنند‌، اما به‌هرحال، مدرک زبان جزو مدارک مهم بورس تحصیلی ایتالیا است و باید این مدرک را هنگام اپلای برای دانشگاه‌ها ارائه دهید. متقاضیان حتی برای اخذ ویزا نیز به مدرک زبان نیاز دارند‌. شما ممکن است باتوجه‌به رشته تحصیلی و مقطعی که انتخاب می‌کنید، به مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی نیاز داشته باشید. معمولا دانشگاه‌های دولتی ایتالیا بیشتر رشته‌های تحصیلی خود را به زبان ایتالیایی ارائه می‌دهند، اما در دانشگاه‌های خصوصی، رشته‌های بیشتری در مقاطع مختلف، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. نیاز به مدرک زبان در مقاطع مختلف دانشگاهی در ایتالیا متفاوت است.

معمولا برای دریافت بورس تحصیلی ایتالیا و تحصیل در مقاطع کارشناسی باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید، اما قبل از شرکت در آزمون، باید مدارک موردنیاز که شامل مدرک زبان هم می‌شود را به سفارت ایتالیا تحویل دهید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، امکان دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور بدون مدرک زبان هم وجود دارد. در نظر داشته باشید که بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا برای رشته‌های تحصیلی مختلف خود به مدرک زبان نیاز ندارند، اما برای اخذ ویزای تحصیلی باید این مدرک رسمی را در اختیار داشته باشید. در ادامه، راه‌حل‌های اخذ بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان را بررسی می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی در ایتالیا

راه‌حل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بدون مدرک زبان

متقاضیانی که از دانش زبانی بالایی برخوردارند، اما در آموزش‌های زبان شرکت نکرده‌اند، می‌توانند ابتدا برای اخذ بورس تحصیلی ایتالیا اقدام کرده و پس از اطمینان از پذیرش، برای اخذ ویزا مدرک خود را دریافت کنند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید مدرک زبان و سایر مدارک لازم را در زمان مصاحبه سفارت، به آفیسر ارائه دهند. اگر در زمان مصاحبه، مدرک زبان رسمی نداشته باشید، ویزای تحصیلی شما ریجکت می‌شود.

اگر دانشگاهی که پذیرش آن را گرفته‌اید، یک نامه رسمی برای شما ارسال کند که در آن اعلام شده شما نیازی به ارائه این مدرک ندارید، می‌توانید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید؛ تنها کافی است که این نامه رسمی را به سفارت ارائه دهید. برای استفاده از این شرایط، می‌توانید به‌صورت آنلاین با استادان خود در دانشگاه موردنظر مصاحبه کنید و دلایل خود را برای نداشتن مدرک زبان توضیح دهید. درصورتی‌که مهارت زبان شما توسط استادان دانشگاه تایید شود، نامه رسمی را ارسال می‌کنند و شما می‌توانید با دریافت بورس تحصیلی ایتالیا به این کشور مهاجرت کنید.

چالش‌های تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

اگرچه راهکارهایی برای تحصیل در این کشور بدون داشتن مدرک زبان وجود دارد، اما ممکن است در ادامه مسیر با چالش‌های خاصی مواجه شوید و لازم است که تمام شرایط را در نظر بگیرید. داشتن مدرک زبان یکی از شروط اصلی سفارت ایتالیا برای اخذ ویزا است؛ حتی متقاضیان باید نمره خوبی از آزمون‌های زبان دریافت کرده باشند. با وجود این‌که نامه رسمی دانشگاهی که بورس تحصیلی ایتالیا را برای شما ارائه داده، می‌تواند جایگزین مدرک آیلتس شود، اما این مدرک در برخی مواقع، به‌صورت قطعی، کارآمد نخواهد بود و ریسک اخذ ویزا را افزایش می‌دهد.

حتی اگر ویزای تحصیلی را هم دریافت کنید، در درک‌ درس‌های دانشگاه با مشکل مواجه خواهید شد؛ مگر این‌که شما قبلا در موسسات معتبر، زبان را تحصیل کرده باشید و از دانش زبانی بالایی برخوردار باشید. در این شرایط، اگر دغدغه مدرک زبان را دارید، می‌توانید یک سربرگ رسمی با مهر و امضا از موسسه زبان را برای دانشگاه موردنظر ارسال کنید تا بورس تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید. در غیر این صورت هم می‌توانید پس از دریافت پذیرش مشروط، یک دوره آموزش زبان را در دانشگاه‌های ایتالیا سپری کنید.

اصلی‌ترین چالش برای دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، شرایط تحصیل و هزینه‌های آن است. خوشبختانه امکان تحصیل رایگان یا ارزان در دانشگاه‌های دولتی و برخی دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا برای متقاضیان بدون مدرک زبان وجود دارد. برای رفع تمام چالش‌ها بهتر است یک موسسه مهاجرتی معتبر را جهت دریافت خدمات مشاوره انتخاب کنید.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک

جمع‌بندی

در این مطلب، راجع‌به نحوه اخذ بورس تحصیلی ایتالیا و تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان صحبت کردیم. متقاضیان زیادی هستند که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند، اما موفق به دریافت مدرک زبان نشده‌اند. اولین قدم برای بورسیه تحصیلی، گرفتن نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر است. شما باید در مرحله اپلای، مدارک موردنیاز را برای دانشگاه ارسال کنید. امکان تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان هم وجود دارد، اما برای دریافت ویزا باید حتما مدرک زبان رسمی داشته باشید.

اگرچه برای آن هم راهکارهایی وجود دارد، اما برای این‌که ریسک مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را به حداقل برسانید، بهتر است یک موسسه معتبر را برای دریافت خدمات مشاوره انتخاب کنید. در این راستا، موسسه سیم آخر انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید ضمن استفاده از خدمات مشاوره رایگان سیم آخر، با شرکت در آکادمی این موسسه، زبان را به‌صورت فشرده بیاموزید و برای شرکت در آزمون آماده شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر