واحد پول گرجستان

پول گرجستان چیست؟

برای سفر به هر نقطه‌ای از دنیا باید پول رایج آن کشور را به همراه داشته باشید. واحد پول گرجستان نیز متفاوت از واحد پول ایران است.

واحد پول گرجستان
ویکی گردی:

بسیاری از ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند که نقاطی را برای سفرهای خارج از کشور انتخاب کنند که نیازی به ویزا نداشته باشند. یکی از این کشورها گرجستان است؛ منطقه‌ای بسیار زیبا با جاذبه طبیعی و تاریخی، مراکز خرید فراوان و بسیاری از امکانات دیگر که باعث شده‌اند افراد مختلف به این کشور سفر کنند.

برای سفر به هر نقطه‌ای از دنیا باید پول رایج آن کشور را به همراه داشته باشید. واحد پول گرجستان نیز متفاوت از واحد پول ایران است؛ بنابراین باید پول لازم را برای رزرو تور گرجستان و سفر به این کشور تهیه کنید. البته هزینه‌ها را می‌توان به دلار حساب کرد؛ اما قطعا با واحد پول اصلی، سفر راحت‌تری خواهید داشت.

واحد پول گرجستان

معرفی واحد پول گرجستان

پول در تمام نقاط دنیا به‌صورت سکه و اسکناس است و با واحد مشخصی ارائه می‌شود. واحد پول رایج گرجستان نیز لاری نام دارد که آن را با علامت GEL نشان می‌دهند. این اسکناس‌ها در مبالغ مختلف موجود هستند و از یک لاری تا 200 لاری در اختیار شما قرار می‌گیرند. هر لاری معادل 100 تتری (tetri) است. تتری واحد کوچک‌تری از لاری به‌شمار می‌آید که به‌صورت سکه عرضه می‌شود. در حال حاضر سکه‌های یک تتری، دو تتری، پنج تتری، ده تتری، بیست تتری، پنجاه تتری و حتی یک لاری و دو لاری در بازار موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را نیز تهیه کنید.

اگر از ایران و احتمالا با تور گرجستان به این کشور می‌روید، بهتر است به جای لاری، دلار تهیه کنید؛ زیرا هر یک لاری 0.37 دلار ارزش دارد که با توجه به نوسانات ارزی، خرید مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد بود. ضمن اینکه برخی از اجناس گرجستان به‌صورت دلار خرید و فروش می‌شوند و بهتر است مقداری دلار نیز به همراه داشته باشید.

آیا می‌توان با ریال به گرجستان سفر کرد؟

از آن‌جایی که در گرجستان تنها واحد پول دلار و لاری ثبت شده‌اند، نمی‌توان با ریال کاری انجام داد؛ اما صرافی‌های ایرانی زیادی در سطح کشور دیده می‌شوند که می‌توانید از طریق آن‌ها پول خود را به لاری تبدیل کنید. البته این کار جز در مواقع ضروری توصیه نمی‌شود؛ زیرا باید کارمزد بالایی در قبال تراکنش‌ها‌ بپردازید.

چه ارزی برای سفر به گرجستان مناسب‌تر است؟

ارز رایج گرجستان

یکی از پرسش‌هایی که هنگام سفر به کشورهای خارجی ذهن همه ما را درگیر می‌کند، این است که چه ارزی را همراه خود داشته باشیم؟ برای سفر به گرجستان نیازی نیست که لاری تهیه کنید؛ زیرا این واحد پول در ایران بسیار محدود است و اگر هم در دسترس باشد، با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد.

درواقع بهترین ارزی که برای سفر به گرجستان می‌توانید به همراه داشته باشید، دلار یا یورو است. این دو واحد پول در ایران به سادگی خرید و فروش می‌شوند و حتی در گرجستان نیز به راحتی می‌توانید آن را به لاری تبدیل کنید. ضمن اینکه بسیاری از کالاها در این کشور با دلار خرید و فروش می‌شوند و حتی شاید نیازی به تبدیل پول نباشد.

نکته دیگری که وجود دارد، این است که در تفلیس یا سایر شهرهای گرجستان، ریال ارزش چندانی ندارد. به همین علت هنگام تبدیل این واحد پول به لاری باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و حتی هزینه کارمزد تراکنش‌ها نیز بر عهده شما خواهد بود. با توجه به نرخ تعیین‌شده در سال 1403، هر لاری معادل 23000 تومان است. البته این مبلغ به‌صورت حدودی است و با توجه به نوسانات تغییر خواهد کرد.

نکات مهم در سفر به گرجستان

    • در سطح شهرهای گرجستان صرافی‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید پول خود را به لاری تبدیل کنید. البته تحقیقات لازم را در این باره انجام دهید و به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید.

    • قبل از سفر با تور گرجستان حتما درباره وضعیت قیمت‌ها، تبدیل ارز، شرایط اقتصادی و در کل هزینه‌های مربوط به سفر خود، اطلاعات کافی را به‌دست آورید تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیق و کاملی داشته باشید.

    • کارت‌های بانکی ایران در گرجستان قابل استفاده نیستند و باید این نکته را هم مدنظر قرار دهید.

    • در طول سفر به هر نقطه‌ای از دنیا از جمله گرجستان، به مقدار نیاز ارز تهیه کنید؛ زیرا در حین راه ممکن است مشکلات و موقعیت‌هایی پیش بیایند که پول خود را از دست بدهید.

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

گرجستان از کشورهایی است که برای ایرانیان هزینه بالایی دارد؛ زیرا یک لاری معادل ۲۳هزار تومان ایران است؛ اما با برنامه‌ریزی درست و تعیین بودجه کافی می‌توان سفر مقرون‌به‌صرفه و خوبی را به این کشور زیبا تجربه کرد. بهترین راه سفر به گرجستان، رزرو تورهای مسافرتی است؛ اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که صفر تا صد سفر را خودشان برنامه‌ریزی کنند.

به این ترتیب اولین قدم برای سفر به شهرهای گرجستان تهیه بلیط خواهد بود. بلیط هواپیما را بهتر است از پلتفرم‌هایی مانند فلای تودی تهیه کنید که با بهترین شرکت‌های هواپیمایی همکاری دارد و قیمت‌های مناسبی را برای پروازهای خود در نظر می‌گیرد. این پلتفرم برای رزرو هتل نیز گزینه خوبی است و می‌توان با تخفیف و پرداخت هزینه کمتر، مکانی خوب با امکانات بالا را برای اقامت پیدا کرد. البته خورد و خوراک و سایر تفریحات، هزینه‌های جداگانه‌ای دارند که باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید.

سخن پایانی

سفر به گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای بسیار نزدیک به ایران است که با طبیعتی بکر و تفریحات بی‌نظیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان تبدیل شده است؛ به‌ویژه تفلیس که معروف‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. به همین علت سالانه شرکت‌های گردشگری مختلفی تور گرجستان را با قیمتی استثنائی برای هم‌وطنان در نظر می‌گیرند. از طریق فلای تودی که سامانه کاملی برای رزرو بلیط و هتل است، می‌توانید سفر اقتصادی و خوبی را به این کشور تجربه کنید.

پیش از سفر به گرجستان باید اطلاعات کافی درباره هزینه‌های آن داشته باشید و ارز مورد نیاز خود را متناسب با این هزینه‌ها خریداری کنید. لاری پول رایج کشور گرجستان است که در این مطلب درباره آن صحبت کردیم. البته همان‌طور که گفته شد، می‌توانید به جای لاری و تتری، دلار یا یورو همراه خود به گرجستان ببرید و در صورت نیاز آن را تبدیل کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر