ژله خاکشیر و تخم شربتی | طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی | ژله با تخم شربتی | ژله خاکشیر

با خاکشیر و تخم شربتی؛ ژله درست کن، مجلسی و پرخاصیت + طرز تهیه

در این مطلب با آموزش روش تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی کاربرد دیگه ای از این دو داروی شفا بخش رو به شما معرفی می کنیم.

Capture
ویکی گردی:

ژله خاکشیر و تخم شربتی یکی دسرهای های خوشمزه و پرطرفدار است که بیشتر در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. ژله خاکشیر و تخم شربتی را می بایست با صبر و حوصله به صورت لایه لایه تهیه کرده و علاوه بر ظاهر زیبایش، در مهمانی ها و مجالس از آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
ژله آلوورا ۲ بسته
گل محمدی به مقدار کافی
خاکشیر به مقدار کافی
تخم شربتی به مقدار کافی

طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی

مرحله اول

برای فراهم کردن ژله خانگی و مجلسی، شروع کار کاسه ای جادار را انتخاب کرده و ۴ لیوان آب را درون کاسه ریخته و روی بخار کتری می گذاریم. آنگاه دو بسته ژله آلوورا را درون کاسه می ریزیم و به آرامی هم می زنیم تا ذرات ژله حل شود.

مرحله دوم

زمانیکه مایه ژله شفاف و یکنواخت شد، لیوان یا بستنی خوری را آماده کرده و به مقدار یک سوم از لیوان را با ژله آلوورا پر می کنیم. حالا ظرف ژله ها را داخل یخچال منتقل کرده تا خودش را بگیرد. بعد از حدود ۱۵ دقیقه ژله ها را خارج می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه گل محمدی را درون ظرف اضافه کرده و با چنگال گل ها را درون ژله فرو می کنیم. بنابراین مجددا لایه بعدی ژله را می افزاییم. به نحوی که یک سوم باقیمانده ظرف پر شود. آنوقت درون یخچال می گذاریم تا به مدت ۱۵ دقیقه خودش را بگیرد.

نکته:

لازم است برای ایجاد کردن حباب میان بافت ژله، با استفاده از چنگال این کار را انجام می دهیم.

مرحله چهارم

گام بعدی خاکشیر را تمیز می شوییم تا شن ریزه ها خارج شوند. حالا روی پارچه توری شکل ریخته تا آب اضافه شان گرفته شود. سپس به ژله می افزاییم و درون یخچال گذاشته تا بافتش سفت شود. بعد از بسته شدن ژله، با چنگال خاکشیر را پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله چند قاشق مواد ژله روی آن می ریزیم تا درون یخچال سفت شود. آنوقت برای لایه بعدی، تخم شربتی های شسته شده را روی ژله ریخته و مجددا ژله اضافه می کنیم. بعد از اینکه خودش را گرفت با چنگال تخم شربتی را درون ژله پخش می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت چند قاشق مایه ژله روی لیوان را پر می کنیم تا سطح آن یکنواخت شود. ژله را تا زمان سرو درون یخچال می گذاریم تا به خوبی سفت شود. این دسر را به عنوان یک میان وعده در عصر تابستان سرو می کنیم . نوش جان

منبع: میریتو

 

منبع: سبک زندگی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر