تماشای ماه آبی مرداد | ماه کامل آبی مرداد

در این تاریخ ماه آسمون به رنگ آبی درمیاد؛ از دستش ندید

در اواخر مرداد ماه اگر در شب به آسمان نگاه کنید عجیب ترین و زیبا ترین ماه کامل را میبینید زیرا ماه در آن روز یک ماه کامل آبی میشود.

images
ویکی گردی:

در روز 29 مرداد به گفته اسپیس اگر در شب آسمان را ببینید صحنه شگفت انگیز ماه کامل آبی را مشاهده میکنید که در نوبه خود جزو عجیب ترین اتفاقات قرار میگیرد.

ماه کامل این ماه در روز ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) رخ می‌دهد و این تنها ماه کامل اوت ۲۰۲۴ خواهد بود. این ماه همچنین یک ماه آبی خواهد بود.در روز دوشنبه 29 مرداد تماشاگران آسمان می‌توانند به «غیر متعارف‌ترین» ماه کامل نگاه کنند، زیرا این ماه یک «ماه آبی» نیز خواهد بود.

این در واقع یک ماه آبی است به شرطی که از یک قانون تا حدودی مبهم پیروی کنیم. در واقع، قانون فعلی «دو ماه کامل در یک ماه» جایگزین قانونی شده است که به ما اجازه می‌دهد ماه کامل این ماه را «آبی» بنامیم.

آیا ماه واقعا آبی می‌شود؟

بله، اما تنها تحت شرایط جوی خاص. پس از فوران عظیم آتشفشانی کراکاتوآ در سال ۱۸۸۴، ابر عظیمی از خاکستر و غبار به استراتوسفر در فاصله پنج تا ۳۰ مایلی یا هشت تا ۴۸ کیلومتری بالای سطح زمین وارد شد. ذرات ریز خاکستر به اندازه یک میکرون و به عنوان یک فیلتر عمل کردند، نور قرمز را پراکنده کردند و ماه و خورشید را به رنگ آبی متمایزی تبدیل کردند که ماه‌ها پس از انفجار از بسیاری از نقاط نیمکره شمالی دیده می‌شد.

علاوه بر این، فوران‌های آتشفشانی دیگری نیز به عنوان عاملی برای ایجاد قمر‌های آبی شناخته شده‌اند، از جمله فوران آتشفشان ال چیچون در مکزیک در سال ۱۹۸۳ و فوران کوه پیناتوبو فیلیپین در سال ۱۹۹۱.

 

و در روز ۲۴ سپتامبر ۱۹۵۰، دود به وسعت ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) ناشی از مجموعه‌ای از آتش سوزی‌ها در جنگل‌های آلبرتای شمالی در کانادا، تاریکی غیرمعمولی در ظهر ایجاد کرد و باعث شد خورشید به رنگ‌های وهم انگیز صورتی، آبی و حتی بنفش بدرخشد.

با این حال ماه کامل در شرایط عادی به رنگ آبی در نمی‌آید و رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کند.

 

منبع: ترینی ها
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر