ترشی با انجیر تازه | روش تهیه ترشی انجیر | مواد لازم ترشی انجیر

تا حالا ترشی انجیر خوردی؟ | طرز تهیه ترشی انجیر خانگی به روش بازاری + نکات

اگه می خوای طرز تهیه ترشی انجیر رو یاد بگیری و درست کنی نگهداری برای زمستون بیا اینجا تا بهت یاد بدم.

Capture
ویکی گردی:

ترشی انجیر یکی از متفاوت‌ترین و خوش‌طعم‌ترین ترشی‌های تابستانی است که معمولاً هم با استفاده از انجیر خشک و هم انجیر تازه درست می‌شود. به طور معمول در طرز تهیه ترشی انجیر شما باید از ترکیب سرکه و آب و انجیر استفاده کنید اما اضافه کردن برخی طعم دهنده‌ها و ادویه‌ها به این ترشی میوه خوشمزه موجب می‌شود تا طعم آن به طرز شگفت‌انگیزی لذیذتر شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در سبک زندگی  می‌توانید با دستور تهیه ترشی انجیر به چند روش مختلف آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انجیر

  • انجیر رسیده: ۲ کیلوگرم
  • شکر: ۳۰۰ گرم
  • آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • دارچین: ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ترشی انجیر

ترکیب طعم شیرین انجیر و شکر در کنار سرکه موجب می‌شود تا ترشی انجیر شما بسیار ملس و خوش‌طعم شود. اگر دوست دارید ترشی انجیر شما طعم نسبتاً شیرین و متمایزی داشته باشد، پیشنهاد می‌شود برای درست کردن ترشی انجیر از این روش استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن ترشی انجیر تازه آشنا شوید.

مرحله اول؛ شستن انجیرها

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی انجیر خانگی با شکر باید انجیرها را یکی یکی با دقت بشویید تا آلودگی‌های روی پوست انجیر تمیز شود. سپس آن‌ها را در آبکش یا روی یک پارچه تمیز پهن کنید و کمی صبر کنید تا آب اضافی انجیرها گرفته شود.

مرحله دوم؛ جوشاندن انجیر با سایر مواد

بعد از این که انجیرها خشک شدند، باید آن‌ها را کنار بگذارید. ابتدا شکر، آب، سرکه و دارچین در قابلمه بریزید. سپس قابلمه را با حرارت ملایم روی شعله گاز قرار دهید و بعد انجیرهای شسته شده را نیز به آن اضافه کنید. اجازه دهید مواد ترشی چند قل بخورند و شکر کاملاً در آب حل شود. سپس شعله گاز را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: با انجیر یه شربت خفن مناسب گرمای تابستون درست کن + طرز تهیه

مرحله سوم؛ آماده شدن ترشی انجیر

بعد از این که مواد ترشی انجیر آماده شد، باید آن را برای ۲۴ ساعت به حال خود بگذارید. سپس دوباره ترشی را بجوشانید و دوباره ۲۴ ساعت به آن دست نزنید. این کار را تا ۳ بار انجام دهید. روز سوم بعد از این که مواد ترشی انجیر سرد شد، آن را در ظرفی تمیز و خشک بریزید و درب شیشه ترشی را محکم کنید. ترشی انجیر شما بعد از ۱ ماه آماده است و می‌توانید آن را همراه با غذا میل کنید

منبع: سبک زندگی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر