فواید عرق هل | طرز تهیه عرق هل

خواص عرق هل برای سلامت بدن + نحوه مصرف

عرق هل مصرف کنید تا گلودرد را درمان کرده و سکسکه را از بین ببرید. در تمامی تمامی خاصیت های عرق هل برای سلامت بدن را می خوانید.

هل سبز
ویکی گردی:

عرق هل که از این میوه به دست می آید خواص زیادی برای سلامت بدن مخصوصا درمان دیابت و بهداشت دهان و دندان دارد. این عرق گیاهی را می توانید در چای ریخته و یا با آن شربت تهیه کنید و حتی می توانید از خود عرق گیاهی نیز استفاده کنید. اینفوگیاهی در ادامه تمامی خواص و مضرات عرق هل را می گوید.

فواید عرق هل برای سلامتی

درمان گلودرد

گلو درد یکی از بیماری های شایع می باشد که ممکن است هرکسی در سال با آن مواجه شود. این بیماری احساس بدی همراه با درد و سوزش را در ناحیه گلو، در شخص بیمار ایجاد می کند که گاها تحمل آن نیز سخت است. معجزه ی عرق این گیاه در درمان گلودرد خاصیت نرم کنندگی آن است. با مصرف این عرق گلودرد در مدت زمان کمتری التیام می یابد.

  • برای استفاده از این خاصیت درمانی باید یک فنجان از این عرق را همراه مقداری دارچین و عسل، سه بار در روز استفاده نمود. دارچین و عسل به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریای معجونی معجزه آمیز به همراه عرق هل ایجاد می کنند. 

کنترل سکسکه

سکسکه یک عارضه است که بسیاری از انسان ها با آن مواجه شده اند. این عارضه ممکن است موجب آزار فرد درگیر گردد. عرق این گیاه به دلیل دارا بودن خواص آرام بخش عضلانی که دارد موجب کاهش دفعات سکسکه و درمان آن می شود. برای درمان و بهبود سکسکه حدود یک فنجان از عرق این گیاه معجزه می کند.

 شادی آور

مصرف عرق هل برای کسانی که دچار افسردگی و استرس و اضطراب هستند مفید است و به آرامش و داشتن خوابی آرام و رفع خستگی کمک می‌کند و منجر به از بین رفتن غم و اندوه می‌شود.

درمان فشار خون

فشار خون که معروف به کشنده بی سر و صداست می تواند آسیب جدی به دستگاه گردش خون زده و بیماری های قلبی عروقی را منجر شود. مصرف عرق هل علاوه بر کاهش فشار خون در افراد مبتلا، می تواند از این بیماری خاموش پیشگیری به عمل آورده و سلامتی و شادابی را به بدن عرضه دارد. برای مصارف پیشگیرانه می توان عرق این گیاه را در انواع غذا های مصرفی مانند سوپ و آش و.. استفاده کرد و از خواص شگفت انگیز آن بهره جست.

بهداشت دهان و دندان

    مصرف این عرق گیاهی یعنی هل به دلیل دارا بودن خواض ضد میکروبی فراوانی که دارد می تواند به سلامت حفره دهان کمک نماید. مزایا عرق هل این است که مانع پوسیدگی شده و از کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند. علاوه بر این دندان هایی را که دچار کرم خوردگی شده اند را ترمیم می نماید. برای بهره بردن از این خاصیت مهم، حدود نصف فنجان از عرق هل را قرقره کرده و نصف دیگر نوشیده شود.

درمان دیابت

 عرق این گیاه سرشار از منگنز بوده که هم بر پیشگیری و هم درمان دیابت می تواند تاثیر گذار باشد. هنوز تحقیقات بیشتر بر روی اینکه افرادی که به دیابت مبتلا هستند میزان منگنز پایینی داشته اند یا بعد از اینکه مبتلا به دیابت شده اند میزان منگنز خونشان پایین آمده است، اما در هر ۲ صورت گفته شده، مصرف عرق هل منگنز خون را افزایش داده و ایده ای است خردمندانه برای اینکه دیابت درمان، یا از بروز آن جلوگیری بعمل آید.

عوارض و مضرات عرق هل

  •     مصرف نامتناسب و زیاد این عرق باعث بروز سردرد بخصوص در افرادی که طبع گرم دارند می شود.

  •     مصرف بیش از حد این عرق باعث افزایش تپش قلب در فرد مصرف کننده می شود .

  •     مصرف این عرق در دوران بارداری و شیردهی باید با احتیاط مصرف گردد. مصرف در این دوران منع ندارد اما ممکن است باعث بروز مشکل شود.

  •     افرادی که دچار بیماری سیفیلیس و سوزاک هستند منع مصرف دارند.

  •     افرادی که دچار یبوست می شوند از این عرق کمتر استفاده کرده و در دورانی که دچار مشکل یبوست شده اند، از مصرف عرق این گیاه خودداری کنند.

طرز تهیه عرق هل

شما می توانید عرق گیاهی هل را در منزل خود تهیه کنید.

  • برای این کار به مقداری هل، آب و یک دستگاه عرق گیری خانگی نیاز دارید. طرز تهیه عرق هل بسیار آسان است. مقداری هل را خریداری کرده و بعد از شستشو درون دستگاه عرق گیری ریخته و مقداری آب به آنها اضافه کنید. سپس مخلوط را در معرض حرارت قرار دهید و بخارات حاصله را سرد کنید. مایع به دست آمده عرق گیاهی هل خانگی است.

منبع: اینفوگیاهی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر