بازار کار | ورود به بازار کار | نکات بازار کار | شرایط ورود به بازار کار

این سن بهترین سن برای شروع کسب و کارته ! | سن مناسب برای ورود به بازار کار

انتخاب زمانی مناسب برای ورود به بازار کار و شروع حرفه جدید و کسب درآمد از آن کمی چالش برانگیز است که در این مطلب آن را بررسی میکنیم

untitled
ویکی گردی:

یکی از مراحل جدید زندگی هر شخص ورود به بازار کار و شروع درآمد زایی است ، انتخاب زمان مناسب برای آغاز فعالیت در این حیطه ممکن است یکی از دغدغه های اصلی نوجوانان و جوانان  باشد ! بهترین زمان برای ورود به بازار کار با توجه به شرایط زندگی و خانوادگی هر شخص متفاوت است، مثلا برخی از خانواده ها  بچه هایشان را از نوجوانی مجبور به کار میکنند و از آن ها میخواهند وارد بازار کار شده تا تجربه های جدیدی را کسب کنند، در حالی که خانواده های دیگر ممکن است تا سن جوانی و حتی بیشتر جز درس خواندن از بچه ها چیزی نخواهند  !

 

بهترین سن برای شروع کسب و کار

مناسب ترین سن برای ورود افراد به بازار کار و آغاز روند درآمد زایی، دوران نوجوانی تلقی می شود. دوره ی نوجوانی سن شکوفایی استعداد، ریسک پذیری و خلاقیت است. یک نوجوان منبع انرژی، شور و اشتیاق می باشد. البته موفقیت در حیطه ی کار محدودیت سنی ندارد و نیازمند برخورداری از قدرت ذهنی متناسب با نوع فعالیت است.

معرفی شغل های کم دردسر اما پردرآمد

آغاز فعالیت رسمی و حرفه ای از سن 18 سالگی آغاز می گردد. با این وجود مناسب ترین سن برای آغاز همکاری با مشاغل موقت و فصلی، 16 سالگی است. در واقع انسان با قدم نهادن در سن نوجوانی قادر به انجام امور بازار به صورت رسمی و قراردادی است.  

لازم به ذکر است روند و سن مناسب ورود به بازار کار افراد تحت عوامل مختلفی نظیر قوانین کشور، حمایت خانواده و شرایط اقتصادی قرار دارد.

در اقصی نقاط جهان کار آفرین هایی وجود دارند که در سن کم موفق به راه اندازی بازار کار شده اند. به طور مثال مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک در سن 20 سالگی موفق به راه اندازی سرویس شبکه ی اجتماعی آنلاین شد.

یکی دیگر از کار آفرینان میانسال و سرشناس در جهان، رید هافمن است. هافمن در سن 35 سالگی شرکت لیکندین را به عنوان سرویس شبکه ی اجتماعی تجاری و اشتغال محور آمریکایی تأسیس کرد.

علاوه بر این جیمی ویلز در 35 سالگی بنیاد ویکی پدیا را بنیان گذاری نمود.

بی شک در هر دوره ی سنی محدودیت هایی وجود دارد. یک جوان با وجود برخورداری از انرژی خام و بی تجربه عمل می کند. در مقابل یک فرد میانسال، با وجود تجارب متعدد، قدرت ذهنی و از انرژی مورد نیاز برای آغاز کار برخوردار نمی باشد.

بدین ترتیب آغاز روند کسب و کار و ورود به یک بازار کار فارغ از محدوده ی سنی است. موفقیت در این حوزه خواستار برخورداری از خلاقیت، انرژی، روحیه ی ریسک پذیر ، شور و اشتیاق در راستای پرورش کار است.

۷ شغل پر درآمد در کانادا برای ایرانیان + مبلغ درآمد ماهیانه

سن ورود به بازار کار در ایران 15 سالگی می باشد

شرایط ورود افراد به حیطه ی کار

در اکثر کشورهای جهان کارفرما در خصوص استخدام نیروی انسانی شرط برخورداری از سن قانونی 18 سال را مد نظر قرار می دهد.

در ماده ی 79 قانون کار جمهوری اسلامی ذکر شده است که کار کردن افراد کمتر از 15 سال ممنوع است.

نوجوانان کمتر از 15 سال به دلیل وضعیت روحی، روانی و جسمانی متمایز به رشد عقلانی، امنیت ، آرامش و زمینه ی تحصیل نیاز دارند.

بهترین سن کار از سنین جوانی آغاز می شود و تا سن میان سالی ادامه پیدا می کند. در سن جوانی شور و اشتیاق ریسک پذیر در وجود آدمی نهادینه است. جوان پس از رهایی از محیط گرم خانه و ورود به یک محیط جدید، تجربه ای نوین را کسب می کند.

دوره ی جوانی، دوره ی فوران خلاقیت و شکست قوانین است. با گذر زمان میانگین سن کار آفرینی سیر نزولی پیدا کرده است. این میانگین حاکی از فعالیت و رشد خلاقانه ی انسان دارد.

با این چند نکته طلایی تو کمترین زمان بلاگر شو

در دوره ی جوانی قدرت ذهنی فرد در شرایط ایده آل قرار دارد. در این رده ی سنی فرد از انرژی کافی در خصوص انجام فعالیت های شبانه روزی برخوردار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر