خاص ترین جاهای دیدنی ژاپن کجاست؟

جاهای دیدنی ژاپن که هرگز نباید از دست دهید! | بهترین جاهای دیدنی ژاپن + عکس

جاهای دیدنی ژاپن ترکیبی عالی از سنت‌های چند صد ساله این کشور و تکنولوژی هست که با سرعت رعد و برق در حال پیشرفت است برای همین ویکی گردی این مقاله را برای شما آماده کرده است.

جاهای دیدنی ژاپن
ویکی گردی:

ژاپن یک معمای گردشگری است. جاهای دیدنی ژاپن ترکیبی عالی از سنت‌های چند صد ساله این کشور و تکنولوژی هست که با سرعت رعد و برق در حال پیشرفت است. بسیاری از بناهای با ارزش تاریخی آن علی ‌رغم جنگ و بلایای طبیعی همچنان حفظ و بعضی از آن‌ ها بعد از تخریب بازسازی شده ‌اند؛ بنابراین سفر به جاهای دیدنی ژاپن یک ماجراجویی به یادماندنی خواهد بود. برای آشنایی با جاهای دیدنی ژاپن با ویکی گردی همراه باشید.

کوه فوجی (Mount Fuji)

جاهای دیدنی ژاپن

بدون شک نماد و مهمترین اثر در فهرست دیدنی‌های کشور ژاپن، کوه زیبا و پرشکوه فوجی است. کوه فوجی با ۳۷۷۶ متر ارتفاع، بلندترین قله ژاپن است و به خاطر مسطح بودن اطرافش، ابهتی دوچندان پیدا کرده است. کوه فوجی حتی از توکیو که بیش از ۱۰۰ کیلومتر با آن فاصله دارد نیز دیده می‌شود. کوه فوجی جایگاه مهمی در ادبیات و هنر ژاپن دارد و سال‌ها است که در اشعار و نقاشی‌های ژاپنی اثری از آن وجود دارد. کوه فوجی در یکی از پارک‌های ملی ژاپن قرار دارد و سال ۲۰۱۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

قصر سلطنتی توکیو (Tokyo Imperial Palace)

جاهای دیدنی ژاپن

پس از کوه فیجی، باید سری به پایتخت سرزمین سامورایی‌ها بزنیم. قصر سلطنتی توکیو یکی از زیباترین دیدنی‌های کشور ژاپن است که از قرن ۱۷ میلادی بجای مانده است. این مجموعه توسط باغ‌ها، دیوارها و خندق بزرگی از شهر توکیو جدا شده‌اند و یکی از بهترین دیدنی‌های توکیو به شمار می‌رود. از سال ۱۸۶۸ و اصلاحات امپراتور میجی، پایتخت ژاپن از شهر کیوتو به توکیو منتقل شد و هنوز نیز خانواده سلطنتی ژاپن در بخش‌های از این مجموعه زندگی می‌کنند. اگرچه این موضوع باعث می‌شود بخش‌های زیادی از قصر سلطنتی توکیو به روی بازدیدکنندگان بسته باشد، اما هنوز نیز چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود خواهد داشت.

 

موزه صلح هیروشیما (Hiroshima Peace Memorial Park)

جاهای دیدنی ژاپن

شاید نسبت دادن عبارت «زیبایی‌های ژاپن» به شهر هیروشیما کمی نادرست باشد، زیرا این شهر در روز ۶ آگوست ۱۹۴۵ میلادی شاهد درد و رنج هزاران انسان در اولین بمباران اتمی تاریخ بوده است. موزه و پارک صلح هیروشیما در نزدیکی محل انفجار بمب اتم ساخته شده است و یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی ژاپن است. سالانه بیش از یک میلیون نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند. در این مجموعه آثار و یادمان‌های بنا شده است تا خاطره قربانیان این حادثه را زنده نگه دارد. همچنین در نزدیکی این موزه و در آن سوی رودخانه، ساختمانی وجود دارد که به گنبد بمب اتم (Genbaku Dome) شهرت پیدا کرده است. اگرچه بمب اتم در ۱۵۰ متری این ساختمان منفجر شد، اما این ساختمان تنها بنایی بود که به صورت کامل تخریب نشد و هنوز به همان صورت حفظ شده است.

 

بافت تاریخی کیوتو (Historic Kyoto)

جاهای دیدنی ژاپن

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی توکیو که حتما باید در تور توکیو از آن بازدید کنید، بافت تاریخی شهر زیبای کیوتو است. کیوتو شهری زیبا و تاریخی است که تا پیش از انتقال پایتخت ژاپن به توکیو، به مدت بیش از هزار سال پایتخت این کشور بوده و آثار شگفت انگیزی را در خود جای داده است. بافت تاریخی و دیدنی‌های کیوتو به قدری زیباست که با وجود قرار داشتن نام این شهر در بین گزینه‌های بمباران اتمی، اما از این نابودی نجات پیدا کرد زیرا وزیر جنگ آمریکا ماه عسل خود را کیوتو گذرانده بود و حاضر نبود این میزان از زیبایی را نابود کند. امروزه نیز کیوتو مرکز فرهنگی و تاریخی ژاپن به شمار می‌رود و تعداد زیادی از مکان‌های دیدنی کشور ژاپن در این شهر قرار گرفته‌اند. معبد طلایی (Golden Pavilion)، قلعه نیجو (Nijo Castle) و قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace) از مهمترین مناطق دیدنی کشور ژاپن در کیوتو به شمار می‌روند.

 

قلعه اوساکا (Osaka Castle)

جاهای دیدنی ژاپن

یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور ژاپن که قدمت زیادی دارد، قلعه اوساکا در شهر زیبا و دوست داشتنی اوساکا است. این قلعه زیبا در سال ۱۵۸۶ ساخته شده و نقش مهمی در تاریخ ژاپن و اتحاد این کشور ایفا کرده است. البته ساختمان اصلی قلعه اوساکا در طول تاریخ چندین بار تخریب و بازسازی شده و ساختمان فعلی در سال ۱۹۳۱ دقیقا مشابه با نسخه اصلی ساخته شده است. این ساختمان ۵ طبقه و ۴۲ متری یکی از بهترین نمادهای معماری قصرهای ژاپنی است و شما را با معماری و فرهنگ اصیل ژاپنی آشنا می‌سازد.

 

معبد آتسوتا (The Atsuta Shrine)

جاهای دیدنی ژاپن

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی ژاپن که اهمیت بسیاری در تاریخ و سنت‌های این کشور دارد، معبد آتسوتا در شهر ناگویا (Nagoya) است. معبد آتسوتا از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و مهمترین معبد شینتو در ژاپن است که در قرن اول میلادی تاسیس شده است. اما این معبد علاوه بر اهمیت تاریخی و مذهبی و زیبایی تزئینات انجام گرفته در آن، یکی از نمادهای مهم سلطنت ژاپن نیز به شمار می‌رود. طبق افسانه‌های ژاپنی، سه شی باستانی و الهی در ژاپن وجود دارد که نماد سلطنت به شمار می‌روند؛ یک شمشیر، یک آینه و یک جواهر باستانی. اگرچه کسی آن را ندیده است، اما گفته می‌شود که شمشیر سلطنتی ژاپن در معبد آتسوتا نگهداری می‌شود. در این مقاله سعی کردیم با معرفی و نمایش عکس مکان‌های دیدنی ژاپن، شما را با تاریخ و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا سازیم. اما این ۶ مورد تنها مکان‌های دیدنی ژاپن نبودند. جاذبه‌های دیگری چون یونیورسال استودیو اوساکا (Osaka Universal Studio)، شهر ساپورو (Sapporo)، پارک‌های ملی متعدد، جزیره اوکیناوا (Okinawa)، پارک میمون‌های جیگوکودانی (Jigokudani) و … نیز گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند که برای آشنایی با تمام آنها باید چندین کتاب بخوانید و برای درک زیبایی آنها باید به این کشور سفر کنید.

پارک گل‌های آشیکاگا

جاهای دیدنی ژاپن

اگر در جشنواره ساکورا( جشن شکوفه‌های گیلاس) نتوانستید شرکت کنید نگران نباشید، با حضور در پارک گل‌های آشیکاگا می‌توانید حس و حالی شبیه به این جشنواره را تجربه کنید. عطر گل و دالان‌های پر از گل‌های صورتی خوشه‌ای آشیکاگا هر بیننده‌ای را مدهوش می‌کند. اگر می‌خواهید در فضایی مانند یک باغ رویایی قرار بگیرید حتما از این پارک که زادگاه گل‌های خوشه‌ای آشیکاگا است، بازدید داشته باشید.

منطقه آکیهابارا

جاهای دیدنی ژاپن

شاید در اکثر فیلم‌هایی که از کشور ژاپن دیدید به خیابان‌‌‌های پر نور و زرق و برق توکیو در فیلم توجه کرده باشید. یک خیابان با ساختمان‌های بلند تجاری که سرتاسر آنها با نورهای چشمک زن، تابلوهای نئونی و تبلیغات گوناگون پوشیده شده است. این منطقه که به آن خیابان الکتریکی هم می‌گویند مملو از کتاب‌های انیمه و مانگا و بازی‌های کامپیوتری است. این منطقه در میان جاهای دیدنی ژاپن یکی از گردشگر پذیرترین نقاط توکیو است.

رودخانه مگورو

جاهای دیدنی ژاپن

رودخانه مگورو (Meguro River) از رودهای جاری در توکیو است که دارای دو شاخه کیتزاوا و کاراسویاما است. این رودخانه بهترین چشم‌انداز بر روی زمین را دارد. این رود در حوالی ایستگاه راه‌آهن تنوزو آیرکی به خلیج توکیو می‌ریزد.

قلعه شوری (قلعه شوریجو)

جاهای دیدنی ژاپن

قلعه شوری (Shuri Castle) که با نام قلعه شوریجو (Shurijo Castle) شناخته می‌شود، با قدمتی که به قرن ۱۴ میلادی بازمی‌گردد، بین سال‌های ۱۴۲۹ تا ۱۸۷۹، به‌عنوان قصر پادشاهی ریوکیو مورد استفاده بود. در نبرد اوکیناوا در سال ۱۹۴۵، این قلعه تقریبا به‌تمامی از بین رفت. در سال ۱۹۹۲، بر اساس مستندات و عکس‌های به‌جا مانده قلعه را بازسازی کردند؛ اما در سال ۲۰۱۹، سازه‌های حیاط اصلی طعمه آتش شد. این مجموعه بزرگ شامل ساختمان‌های متعدد، چندین حیاط، تعدادی معبد و همچنین دروازه‌های بسیار می‌شود. قلعه شوری در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

دیزنی لند توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

دیزنی ‌لند توکیو یکی از زیباترین دیزنی ‌لندهای دنیا محسوب می شود، زیرا کمی از دیزنی لند آمریکا بزرگ تر است و در منطقه اورایاسو در نزدیکی شهر توکیو واقع شده است. با اینکه خارج از شهر قرار دارد ولی به دلیل مجاورت ایستگاه مترو دسترسی بسیار آسانی خواهید داشت. هر سال جشن ‌های متعددی در دیزنی ‌لند توکیو برگزار می شود که در این جشن‌ ها شخصیت ‌های Tokyo Disneyland با‌ لباس ها و آرایش های عروسکی نمایش برگزار می کنند.

 

 

برج اسکای تری توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

برج اسکای تری نه تنها جزو برج های مخابراتی جهان است بلکه بلندترین برج مخابراتی جهان نیز محسوب می شود. این برج یکی از جاذبه ها و نقاط شاخص در شهر توکیو است که اگر کمی به ارتفاعات بالاتر در هر ساختمانی بروید می توانید آن را تماشا کنید. در افق شهر توکیو برج اسکای تری و کوه فوجی به علت خطای دید هم ارتفاع دیده می شوند که این موضوع خود، یکی از جذابیت های برج اسکای تری توکیو است.

جنگل بامبو آراشیاما

جاهای دیدنی ژاپن

" Arashiyama " ( آراشیاما )، نام بهشتی در کوهپایه های کوهستانی به همین نام است که در دل خود، جنگلی از بامبو، معابدی زیبا و طبیعتی چشم نواز را جای داده است. هر چند که معنای نام آراشیاما، #کوهستان طوفان می شود اما این مکان شهره به آرامش است. این منطقه ی طبیعی و تاریخی، محیطی دیدنی و آرام بخش را برای گردشگران فراهم آورده. از میان درختان، پله ها و گذرهای طراحی شده با المان های طبیعی مانند سنگ و چوب، می گذری و به معابدی با #طراحی های سنتی میرسی. جمعیت زیادی به اینجا می آیند، همگی ساکت و غرق تماشا، هم از زیبایی آسمان و زمین لذت می برند و هم تاریخ منطقه را از نزدیک به تماشا می نشینند.

 

 

جزیره هاشیما

جاهای دیدنی ژاپن

جزیره هاشیما از جمله جزایر غیر مسکونی استان ناگاساکی ژاپن است. این جزیره در بین سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۹۷۴ میلادی به دلیل تأسیس معدن‌های زغال‌سنگ مسکونی بوده است. اما امروزه این جزیره به خاطر ساختمان‌های بتونی و مخروبه رها شده شهرت دارد. این جزیره دارای ۶۳۰۰۰ مترمربع وسعت دارد که در ۱۵ کیلومتری بندر ناگاساکی واقع شده است.

کاخ امپراتوری توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

کاخ امپراتوری توکیو که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده است، در منطقه چیودای توکیو قرار دارد. با قدمتی که به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، این کاخ از دیرباز تاکنون توسط خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می‌شود. تعدادی از بخش‌های مختلف کاخ شامل کاخ اصلی، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور، بایگانی، موزه سلطنتی و دفتر اداری است.

 

 

موزه ملی توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

موزه ملی توکیو در منطقه تایتو و داخل پارک اوئنو در شهر توکیو ژاپن واقع شده است. این موزه زیبا در سال ۱۸۷۲ تأسیس شده و جزو قدیمی ترین موزه های ژاپن به شمار می رود. موزه ملی توکیو با پنج ساختمان مجزا دارای ۱۱۰ هزار اشیای باارزش است. توکیو شهری با جاذبه های گردشگری زیاد همراه مورد توجه توریست ها قرار می گیرد؛ این شهر زیبا علاوه بر جاذبه های طبیعی و دیدنی دارای معابد و موزه های زیادی است که یکی از این موزه ها، موزه ملی توکیو نام دارد؛ این موزه به عنوان بزرگ‌ ترین موزه هنر ژاپن و همچنین بزرگ ترین موزه‌ هنر در جهان است که با معماری منحصر به فرد خود جزو هنری ترین و برترین موزه های شهر محسوب می شود.

معبد هوریوجی

معبد هوریوجی (Horyu-ji Temple) به آیین بودا تعلق دارد و روزگاری یکی از قدرتمندترین معابد بوده و امروزه نیز یکی از مورد احترام‌ترین آن‌ها است. پاگودای این معبد به‌عنوان قدیمی‌ترین سازه چوبی جهان شهرت دارد. با قدمتی که به سال ۶۰۷ میلادی بازمی‌گردد، معبد هوریوجی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین برخی از سازه‌ها، مجسمه‌ها و آثار حاضر در این مجموعه به‌عنوان گنجینه‌های ملی اعلام شده‌اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر