جاهای دیدنی دبی کجاست؟

معرفی بهترین جاهای دیدنی دبی برای سفر + عکس

شهر دبی پر از جاذبه‌های گردشگری، تفریحات هیجان‌انگیز، مراکز خرید متنوع و هتل‌های لوکس و لاکچری است. برای آشنایی با جاهای دیدنی دبی با ویکی گردی همراه باشید.

جاهای دیدنی دبی
ویکی گردی:

دبی شهری که بسیاری از جاهایی که در دنیا دکورددار هستند را در خود جای داده و امروزه به قطب گردشگری تبدیل شده است. حتی اگر در کشور امارات زندگی می‌کنید. در ادامه می‌خواهیم برخی از جاهای دیدنی دبی را که هرکسی در سفر به دبی باید از آن‌ها بازدید کند، به شما معرفی کنیم تا حتما آن‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهید. آیا شما تجربه بازدید از جاهای دیدنی دبی را داشته اید؟ کدام یک از پیشنهاد های ویکی گردی را از نزدیک دیده اید؟

موزه آینده

جاهای دیدنی دبی

موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai ) از جدید ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی است.موزه آینده (MOTF) با برنامه ریزی های انجام شده توسط بنیاد آینده دبی قرار بود در سال ۲۰۲۰ افتتاح شود ولی به دلیل شرایط کرونا در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح شد.این بنای شگفت ‌انگیز در فضای ۳۰۰۰۰ مترمربع و به ارتفاع ۷۷ متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید قرار دارد که ساخت آن حدود ۹ سال به طول انجامید.

خانه شیخ سعید ال مکتوم

جاهای دیدنی دبی

اکثر افراد دبی را معادل با تفریح و خرید می‌دانند و جاهای دیدنی دبی را مختص مراکز خرید و مجموعه‌های سرگرمی. اما این شهر عربی فراتر از این‌ها است و مکان‌های تاریخی و دیدنی دیگری را در خود جای می‌دهد. یکی از این آثار تاریخی خانه شیخ سعید آل مکتوم است. این خانه نمونه‌ای از معماری عربی به‌ شمار می‌رود و امروزه به‌عنوان موزه فعالیت دارد. شیخ سعید آل مکتوم، پدر بزرگ حاکم فعلی دبی، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸، بر این شهر حکم می‌راند. خانه اولیه وی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد؛ به‌طوری که او می‌توانست حمل و نقل کشتی‌ها را از بالکن‌های خانه‌اش مشاهده کند. بعدها خانه اولیه تخریب و خانه فعلی در مکان آن بازسازی شد. این خانه با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده‌کاری شده، شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل‌دار و هندسی نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. ۳۰  اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزییات در بالا ساخته شده‌اند. در داخل، نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی، اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت‌انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارد. همچنین در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را می‌توان مشاهده کرد. 

باغ معجزه دبی

جاهای دیدنی دبی

بزرگترین چیدمان گل امارات (سازه‌ای از گل به‌شکل هواپیمای A380 با پنج میلیون گل ساخته شده و ۱۰۰ تن وزن دارد) در باغ معجزه دبی قرار دارد و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این باغ از اکتبر تا آوریل (قبل از شروع دوره استراحت، زمانی که گرمای تابستان بسیار زیاد می‌شود) باز است؛ در این بازه زمانی، باغ معجزه دبی خانه ۱۰۹ میلیون شکوفه است که ۱۰۰ هزار تای آن‌ها فرشی از گل به‌شکل میکی موس ایجاد کرده است که وزنی حدود ۳۵ تن دارد. 

اطلاعات بازدید باغ معجزه دبی :

ساعت بازدید: دوشنبه تا جمعه: 9:00 تا 21:00

تعطیلات آخر هفته: 9:00 تا 23:00

اپرای دبی

سالن اپرای دبی در نزدیکی برخ خلیفه و دبی قرار دارد. این ساختمان در سال ۲۰۱۶ به‌شکل یک کشتی ساخته شد و از آن زمان تاکنون میزبان موسیقی‌دان‌ها و خوانندگان مشهور جهان بوده است. این بنا اولین اپرا در نوع خود در دبی است و گردشگران دوست دارند در مقابل ساختمان باشکوه این اپرا عکس یادگاری بگیرند.

جاهای دیدنی دبی

 خانه اپرای دبی ۲ هزار نفر ظرفیت دارد، پس شانس این را دارید که در طول سفر به دبی، رویدادهایی که در اینجا برگزار می‌شود را چک کنید و برای تماشای یکی از آن‌ها، در این سالن صندلی رزرو کنید. 

 

دبی مارینا

جاهای دیدنی دبی

دبی مارینا با ۸ کیلومتر طول، به خاطر مناظری که در کنار آب می‌توانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرفدار است. اینجا پر از رستوران‌ها و بارهای متنوع است، آما آنچه که این محله را برجسته‌تر می‌کند، ساختمان‌های مسکونی چشمگیر آن است. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه بر آن، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲، سومین برج بلند مسکونی دنیا محسوب می‌شد، یکی از جذابیت‌های دبی مارینا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از تورهایی که با قایق اجرا می‌شوند، از این محله بازدید کنید و از چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های آن لذت ببرید. 

آکواریوم لاست چمبرز

جاهای دیدنی دبی

آکواریم لاست چمبرز دبی بزرگترین و لوکس ترین آکواریوم در امارات متحده عربی است و در هتل آتلانتیس قرار دارد که بازدید از آن برای عموم افراد آزاد است و نیازی به اقامت در این هتل ندارید. 65 هزار موجود زنده دریایی در آن زیست میکنند که این تعداد در بین آکواریوم های خاورمیانه رقیبی ندارد.تونل های شیشه ای ۳۶۰ درجه، این امکان را به شما میدهند تا سفره ماهی ها و ماهی های بزرگ و کوچک را از نزدیک لمس کنید.البته قسمتی هم وجود دارد که اگر علاقه مند باشید میتوانید به ماهی ها غذا بدهید و روز متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

مسجد ایرانیان

جاهای دیدنی دبی

دبی هم مانند سایر شهرهای اسلامی مساجد متعددی دارد که از جاذبه ‌های گردشگری دبی می‌باشند. مسجد ایرانیان در سال 1979 میلادی توسط چند تاجر ایرانی در شهر دبی ساخته شده است. مساحت ساختمان اصلی مسجد 2500 متر مربع است که شامل بخش‌های عرضه محصولات فرهنگی، کتابخانه، مهدکودک و شیرخوارگاه قرآنی است. ظرفیت این مسجد حدود 650 نفر است و پذیرای شیعیان ایرانی، عرب، هندی و سایر کشورهای جهان است. در کتابخانه این مسجد 14 هزار کتاب نگه‌داری می‌شود و به زبان‌های مختلف عربی، فارسی، انگلیسی و غیره هستند. کتابخانه این مسجد فضای مناسبی را به منظور مطالعات دینی و مذهبی فراهم کرده است.

دهکده جهانی دبی

جاهای دیدنی دبی

دهکده جهانی دبی همانند شهرکی است که در آن نماد هایی از کشورهای گوناگون از سراسر دنیا در غرفه هایی به شکل بناهای معروف کشورشان برپا شده است در معرض دید عموم قرار می گیرد . بازدید کنندگان و مسافران از سراسر دنیا بخصوص گردشگران در این دهکده می توانند بسیاری از بناهای مشهور دنیا را از 32 کشور مختلف در شهر دبی را از نزدیک ببینند و با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها و بخصوص مردم دبی آشنا شوند و در این غرفه ها که به شکل بناهای مهم کشورها ساخته شده انواع سوغاتی ها و لوازم سنتی مخصوص هر کشوری را خریداری نمایید .

سرزمین ماجراجویی آی ام جی

جاهای دیدنی دبی

این پارک که در نزدیکی دهکده‌ی جهانی قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی دبی است که جاذبه‌های زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد. قسمتی از این پارک وسیع به شخصیت‌های ماروِل (Marvel)، و بخش‌های دیگر آن به دایناسورها و شبکه‌های کارتونی مختلف اختصاص دارد و می‌تواند برای تمام افراد در هر رده‌ی سنی، جذاب باشد.

لگولند

جاهای دیدنی دبی

لگولند دبی، سرزمین جادویی که با لگو های رنگی احاطه شده است و در سال ۲۰۱۶ افتتحاح شد. لگولند دبی از معروف ترین و شناخته ‌شده ‌ترین پارک های تفریحی و گردشگری دبی به شمار می رود. این پارک دارای ۱۵۰۰۰ سازه متشکل از بیش از ۶۰ میلیون لگو، دارای بیش از ۴۰ بازی تعاملی، نمایش و جاذبه های گردشگری است. این پارک، اولین و بزرگترین لگو لند در خاورمیانه و هفتمین لگو لند در جهان می باشد. مخاطب این پارک، بیشتر خانواده هایی با فرزندان بین ۲ تا ۱۲ سال می باشند. در این پارک سرگرمی ها و بخش های متفاوتی نظیر پارک آبی، سینما ۴ بعدی، ماشین های پدالی و … وجود دارند، که می توانند به خوبی کودکان و بزرگسالان را سرگرم کنند. یکی از قسمت های جذاب لگو لند دبی، قسمت مینی لند آن است که در این قسمت، اماکن معروف دنیا مانند برج خلیفه، با دقت و ظرافت بسیاری توسط لگو های کوچک ساخته شده اند. این مینی لند، اولین مینی لند سرپوشیده ی دنیا است.

پارک آبی وایلد وادی

جاهای دیدنی دبی

پارک آبی واید وادی یکی از جذاب‌ترین پارک آبی های دبی، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. گردشگران می‌توانند در استخری که موج واقعی در آن شبیه سازی می‌شود، موج‌سواری کنند؛ همچنین اینجا می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از برج العرب را نیز مشاهده کنید. در تابستان خانم‌هایی که دوست ندارند در مکان‌های مختلط حضور یابند، می‌توانند از بخش بانوان استفاده کنند. این پارک آبی با تم فورکلور عربی ساخته شده است. 

پارک آبی آکواونچر

جاهای دیدنی دبی

پارک آبی آکوا ونچر در اصل متعلق به هتل آتلانتیس دبی است. آتلانتیس از شناخته شده ترین هتل های دبی و یکی از لوکس ترین هتل های این شهر است. هتلی که معماری خاص و زیبایی آن توجه هر گردشگری را به خود جذب می کند. پارک آبی آکوا ونچر که گاها به آن پارک آبی آتلانتیس می گویند به اندازه ای زیبا بزرگ و مدرن است که اصلاً حس پارک تفریحی را به شما نخواهد داد و بیشتر شبیه این است که وارد شهری کوچکی مانند ونیز شده اید که اطراف آن را آب گرفته است.

فواره دبی

جاهای دیدنی دبی

فواره یا آبنمای دبی یکی از منحصر به‌ فردترین جاذبه‌های دیدنی شهر مدرن دبی است. این فواره لقب بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا را دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان از آن دیدن کنند. نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این آبنما هماهنگ بودن چگونگی خروج آب از فواره‌ها با موزیک است؛ به این معنا که وقتی موسیقی پخش می‌شود، آب فواره‌ها با ریتم آن شروع به حرکت می‌کنند. فواره‌ی دبی فاصله‌ ی کمی از برج خلیفه دارد و اغلب گردشگران در هنگام بازدید از برج خلیفه از تماشای فواره‌ی موزیکال دبی نیز لذت می‌برند.

گاردن گلو دبی

جاهای دیدنی دبی

پارک شگفت انگیز گاردن گلو دبی ، یکی از جدیدترین و متفاوت ترین جاذبه های دیدنی این شهر پر زرق و برق در عین حال کویری به شمار می رود که برای بازدیدی 1 تا 2 ساعته انتخاب جذابی خواهد بود و همچنین اگر با خانواده تان به همراه کودکان خود به دبی سفر کرده اید ، این باغ به طور قطع می تواند برای شما جذابیت و زیبایی بسیار زیادی داشته باشد و اینکه این مکان جذاب و متفاوت در واقع مجموعه ای بسیار بزرگ و عظیمی از نورآرایی های رنگارنگ و دیدنی را شاهد هستید که اشکال متفاوتی را به نمایش می گذارد و موقعیتی بسیار عالی برای گرفتن عکس های یادگاری شما می باشد و جالب است بدانید که تمام این مجسمه های نورانی هنر دست بیش از 500 هنرمند توانا است که با استفاده از چراغ های کم مصرف ال ای دی و وسایل بازیافتی مانند قوطی های دارو و بطری های بلااستفاده تهیه شده اند.

 

آتلانتیس پالم دبی

جاهای دیدنی دبی

هتل آتلانتیس پالم یکی از برترین هتل‌های دبی برای عکاسی است. این تفرجگاه در جزیره نخل جمیرا قرار دارد و از نقاط مختلف شهر  قابل رویت است. مهمانان می‌توانند حتی در آکواریوم این هتل غواصس کنند. در این هتل رستوران‌های بسیار مشهوری مثل Gordon Ramsay’s Bread Street Kitchen و Nobu مشغول به کار هستند، البته برای ورود به این رستوران‌ها باید ورودی جداگانه‌ای بپردازید. اگر در این هتل اتاق رزرو نکرده‌اید، ارزشش را دارد که حداقل به اسپای هتل بروید. در آتلانتیس پالم پارک آبی Aquaventure  هم قرار دارد که می‌توانید در آن از شیرهای دریایی دیدن کنید، با دلفین‌ها شنا کنید و از خدمات تورهای هلیکوپتر استفاده کنید.

ساحل جمیرا

جاهای دیدنی دبی

ساحل جمیرا که مانند یک نوار سفید شنی زیبا در کناره‌ی دریا کشیده شده است، معمولا اولین مقصد ساحلی توریست‌های دبی است. از آنجا که در این ساحل زیبا هتل‌های زیادی قرار دارند، این ساحل به یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله مکان‌های اقامتی محبوب گردشگران تبدیل شده است.

برج خلیفه دبی

جاهای دیدنی دبی

آسمان خراش بسیار بلند برج خلیفه با ارتفاع 829.8 متر در دان تان شهر دبی بلندترین سازه دست بشر در دنیاست و دارای طرفداران بسیاری می باشد ، این برج باشکوه که ساختنش 5 سال به طول انجامید یکی از جاذبه های برجسته در سرتاسر خاورمیانه می باشد و در سال 2010 میلادی افتتاح گردید و پیشنهاد ما برای شما عزیزان در سفر به دبی می باشد که دیدن از آن را از دست ندهید. برج خلیفه نمایش استثنایی از یک کار هنری می باشد و بی دلیل نیست که به جواهر دبی مشهور می باشد. به صد و بیست و چهارمین طبقه که دومین سکوی مشاهده بلند روباز جهان است بروید تا چشم اندازی بی وقفه از خط افق آسمان دبی و اطراف این شهر را نظاره گر باشید زیرا برج خلیفه یکی از جاذبه های مهم دبی می باشد .

 

موزه اتحاد دبی

جاهای دیدنی دبی

در کنار خانه‌ی تاریخی Union House دبی در منطقه‌ی ساحلی این شهر، موزه‌ی Union Museum قرار گرفته که سند تاریخی ۱۹۷۱ مبنی بر شکل‌گیری امارات متحده‌ی عربی در آن نگهداری شده است و هم چنین فرهنگ و تاریخچه‌ی غنی مردم این کشور جشن گرفته می‌شود.بخش اعظم این موزه زیر زمین قرار دارد که شامل گالری‌های دائمی و موقت، سالن‌های نمایش، فضای رویدادها و بخش بایگانی می‌شود.ورودی جذاب این عمارت درست در جایی قرار دارد که تصویر آن در استخر و میدان جلوی آن بازتاب داده می‌شود، منحنی‌های سهمی‌شکل و مواج، نوشته‌ای را از توافقی یکپارچه نشان می‌دهد و ستون‌های طلایی این بنا نشان‌دهنده قلمی است که اسناد با آن امضا شده است.نمای تروارتن این موزه با بنای عمارت درآمیخته شده است و فضای به وجود آمده شکل یک تراس را به خود گرفته و صفحات برنزی شبکه‌ای، ظاهری جذاب به آن بخشیده است.بازتاب نور اشکال متفاوت و نورپردازی وسیع فضای زیرزمینی در نهایت باعث شده تا Union House به شکل دایره دیده شود که محل برگزاری جشن در آن قرار دارد.

اسکای دایو دبی

جاهای دیدنی دبی

دبی شهری مملو از انواع تفریحات و جاذبه های گردشگری است که بعضی از این تفریحات، بسیار هیجانی می باشند. اسکای دایوینگ دبی یا چتربازی دبی یکی از تفریحات پرهیجان است که خیلی ها جرات تجربه کردنش را ندارند؛ اما خبر خوب برای عاشقان پرواز این است که، اسکای دایوینگ در دبی یکی از بهترین و مطمئن ترین جاهایی است که حتما باید آن را تجربه نمایید. یکی از بهترین و ایمن ترین اسکای دایوینگ ها در جهان، اسکای دایوینگ دبی است. اسکای دایوینگ دبی یکی از معتبرترین شرکت های ثبت شده برای آموزش و تجربه این ورزش هیجانی است که زیر نظر مدرسه USPA آمریکا می باشد و افراد می توانند تجربیات لازم را در پریدن از هواپیما و اسکای دایوینگ در بالاترین سطح استاندارد جهانی بیاموزند. همچنین گردشگرانی که علاقه مند به این ورزش هیجانی هستند، می توانند با یک مربی مجرب، آن را تجربه نمایند.

پیست اسکی

جاهای دیدنی دبی

پیست اسکی دبی که در مرکز خرید بزرگ امارات متحده عربی تاسیس‌شده، درواقع سومین پیست اسکی سرپوشیده جهان و اولین پیست اسکی داخل سالن در خاورمیانه است. پیست دبی مجهز به تلکابین و تی-بار است که با شش هزار تن برف، سراسر این سالن پوشیده شده است. اگر میخواهید بدانید این طبیعت بکر برفی اما دست‌ساخته انسان‌ها، چه جذابیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد.

مسجد جمیرا

جاهای دیدنی دبی

دبی شهر آسمان خراش‌ها و مهد گردشگری خاورمیانه است. این شهر به برج‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، بنا‌های مدرن، مراکز خرید لوکس و عظیم و مجموعه‌های تفریحی کم‌نظیر مشهور است؛ اما آیا تا‌به‌حال راجع‌به جاذبه‌های تاریخی این شهر چیزی شنیده‌اید؟ مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque) از جمله جاذبه‌های تاریخی عروس امارات است که مسلمانان این شهر، ارزش و اهمیت بسیاری برای آن قائل هستند. جالب است بدانید که تصویر این بنا روی اسکناس‌های ۵۰۰‌درهمی کشور امارات متحده عربی نقش بسته و این امر بیانگر اهمیت والای فرهنگی این عبادتگاه است.

 

شما تجربه بازدید از جاهای دیدنی دبی را داشته اید؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر