معرفی بهترین مکان های پاییزی برای عکاسی

بهترین مکان های پاییزی ایران برای لوکیشن عکاسی

فصل زیبای پاییز فرصت خوبیست برای عکاسی در کنار طبیعت هزار رنگ. کافی ست بهترین مکان های پاییزی را برای عکاسی شناسایی کنیم. با ویکی گردی همراه باشید.

مکان های پاییزی
ویکی گردی:

 دسترسی به بهترین مکان های پاییزی برخلاف تصور عامه مردم در ایران سخت نیست و می توان با شناختن بهترین مکان های پاییزی سفری هیجان انگیز را تجربه کرد.فصل پاییز، فصل مورد علاقه بسیاری از سفر دوستان و گردشگران است. بسیاری از گردشگران و توریست ها، فصل پاییز را برای سفرهای خود انتخاب می کنند؛ چراکه در بهترین مکان های پاییزی، جهانی از رنگ ها و آب و هوایی دلچسب منتظرشان است. پس برای آشنایی با بهترین مکان های پاییزی با ویکی گردی همراه شوید.

معرفی بهترین لوکیشن های پاییزی ایران

ماسال

بهترین مکان های پاییزی

شهر ماسال به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های تالش و از سمتی مقابل دریای خزر منطقه‌ای کاملاً بکر و خاص است که آب و هوای معتدل و مرطوبی نیز دارد. ماسال از نظر ارتفاع بعد از شهر رودبار، مقام دوم را در استان گیلان دارد و این شهر 44 متر از سطح دریا بالاتر است. ماسال به دو بخش ماسال و شاندرمن تقسیم می‌شود. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر ماسال رودخانه‌های زیبای آن هستند که جذابیت منطقه را صد چندان کرده‌اند. رودخانه‌ی خالکایی در بخش ماسال و رودخانه‌ی مرغک در شاندرمن از کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرند و در سراسر طول سال خروشان و پر آب هستند.

 

جاده چالوس

شهر چالوس از دیدنی ترین شهرهای شمال کشور است. علاوه بر این، جاده چالوس معروف ترین و البته، دیدنی ترین جاده ایران در تمام فصول است. مهم ترین دلیل انتخاب جاده چالوس به عنوان بهترین مقصد پاییزی، تنوع رنگ ها در دل این جاده است. مطمئن باشید، زیبا ترین تصویر پاییزی تمام عمرتان را در جاده چالوس خواهید دید.

بهترین مکان های پاییزی

 دلیل دوم سفر به چالوس در پاییز، تنوع آب و هوایی این جاده است. نه تنها بارش باران و برف از جذابیت های جاده چالوس در پاییز است؛ بلکه در ارتفاعات این جاده می توانید تصویری حیرت انگیز از دره ای غرق در مه را ببینید.

جاده اسالم به خلخال

مکان های پاییزی

جاده اسالم به خلخال بزرگ ترین جاده جنگلی ایران است. این جاده شگفت انگیز از شهر اسالم، واقع در استان گیلان آغاز می شود و حدود 70 کیلومتر ادامه می یابد؛ و نهایتا به شهر خلال در جنوب استان اردبیل می رسد.جاده اسالم به خلخال، با گذر از جنگل های متراکم، کوهستان ها و طبیعت بکر، توسط بسیاری از مسافران به عنوان مقصد اصلی برای سفرهای جاده ای به خصوص در مسافرت های پاییزی انتخاب می شود. اما زیبایی جاده اسالم به خلخال در فصل پاییز، دو چندان می شود.

جاده هراز

مکان های پاییزی

جاده هراز از دیگر مسیرهای دسترسی تهران به استان مازندران محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سه مسیر اصلی دسترسی به استان مازندران وجود دارد. برای دسترسی به جاده هراز از تهران باید خودتان را به رودهن برسانید. از رودهن وارد یک دوراهی می‌شوید. مسیر سمت چپ شما را به‌سمت هراز هدایت می‌کند و مسیر سمت راست به‌سمت فیروزکوه می‌رود. از مازندران نیز باید به بخش جنوبی آمل بروید و خودتان را به ورودی جاده هراز برسانید.

 

فیلبند

بهترین مکان های پاییزی

در شمال ایران، دهکده ی باورنکردنی و زیبای فیلبند قرار دارد. فیلبند با ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا، به عنوان بام مازندران شناخته می شود. جذابیت فوق العاده فیلبند این است که این روستای شگرف به طور معمول توسط ابرهای سفید پوشیده شده است. بهترین زمان برای سفر به فیلبند، نیمه دوم سال به خصوص فصل پاییز می باشد. هوای این منطقه در پاییز، کم نظیر و تراکم ابرها در بهترین حالت خود می باشد. به همین خاطر فیلبند را در لیست بهترین مقصدهای پاییزی قرار داده ایم.

 

آلاشت

بهترین مکان های پاییزی

سی و نه کیلومتر مانده به شهرستان سوادکوه، ییلاق جادویی آلاشت قرار دارد. آلاشت یک سرزمین رویایی و از جمله جاهای دیدنی سوادکوه در فصل پاییز است. مه چنان دور تا دور آلاشت پیچیده که انگار قصد دارد آن را از شر دیو و دود محافظت کند. آلاشت روستایی کوچک با کوچه پس‌کوچه‌های تنگ و سنگفرش و البته سبزِ سبز، خانه‌های خشتی و شیروانی‌های چوبی است که از همان نگاه اول دلربایی کرده، این منطقه زیبا را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز کرده‌اند.

 

ناهارخوران

مکان های پاییزی

ناهار خوران در استان گلستان ایران است؛ مکانی به زیبایی و نیکویی، برازنده این استان زیبا بوده و یکی از مقصدهای بکر طبیعت گردی ایران به شمار می رود.جنگل ناهار خوران، بیش از 300 هکتار وسعت دارد و درختان تنومند و سرو قامتی دارد که پاییز هزار رنگ را به خوبی در آن می توان احساس کرد و سلفی های به یاد ماندنی گرفت.

 

جنگل گیسوم

مکان های پاییزی

جنگل‌های گیسوم در میان روستایی به همین نام قرار دارد. گیسوم روستایی ست از توابع بخش اسالم شهرستان تالش که در استان گیلان واقع شده است. جنگل گیسوم پوشش گیاهی بی‌نظیری در خود دارد. گیسوم در پاییز زرد پوش می شود و یک لوکیشن عالی برای عکاسی و ساختن روزی شاد برای شما و همسفرهای‌تان فراهم می کند پس علاوه بر مکان های پاییزی دیگر به گیسوم هم نگاه ویژه تری داشته باشید.

 

بهشت گمشده

بهترین مکان های پاییزی

منطقه ییلاقی بهشت گمشده یا تنگ بستانک در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت استان فارس قرار گرفته است . این منطقه دیدنی که زیبایی درختان انبوه و رودخانه های پرآبش، چشم هر بیننده ای را می نوازد از مناطق حفاظت شده استان فارس است. این محدوده حفاظت شده 15 هزار و 324 هکتار مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1700 تا 3700 متر است. آبشار، کوچه باغ های روستایی، جنگل دیدنی و دریاچه سد در کنار هم، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق در پاییز تبدیل نموده است.

 

دریاچه الندان

بهترین مکان های پاییزی

دریاچه الندان یا به گویش بومیان محل «آب‌بندان پله ازنی» از خاص‌ترین و شگفت‌انگیزترین دریاچه‌های ایران و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی‌ مازندران است. دریاچه‌ای طبیعی با قدمت ۲٫۵ میلیون سال و متعلق به عصر کواترنری زمین‌شناسی که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید. اگر در پاییز رهسپار دریاچه الندان شوید؛ نمایش دلفریب‌تری از شگفتی‌های طبیعت را مشاهده خواهید کرد. رشد درختچه‌های ولیک، ازگیل و تلکا در اطراف این دریاچه، تصویر پاییزی و رنگارنگ دریاچه الندان را تکمیل می‌کند و مهمانان این فضا را به تناول میوه‌های جنگلی فرا می‌خواند.

 

قلعه رودخان

مکان های پاییزی

قدمت قلعه رودخان 2هزار سال است و مناظر و طبیعت اطراف آن در پاییز بیش از هر فصلی دیدنی می‌شود.قلعه رودخان یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی گیلان است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از دور و نزدیک است. این قلعه که در سال 1830 میلادی (1208-1209 هجری شمسی) توسط یک پژوهشگر لهستانی کشف شد، در سال 1354 هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.همچنین جاذبه های گردشگری اطراف این قلعه به جذابیت سفر به قلعه رودخان می افزاید.

 

باغ گیاه شناسی

مکان های پاییزی

در شهر شلوغ و آلوده تهران، کجارو جایی سرسبز و پر سکوت را سراغ دارد که با رفتن به آن اوقاتی فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد. این مکان باغ گیاه شناسی ملی ایران (باغ گیاه‌ شناسی تهران) نام دارد. باغی که در محیط آرامش‌بخش و زیبای آن، ضمن گشت‌وگذار و تفریح با انواع گل‌ها و گیاهان بومی ایران و جهان آشنا می‌شوید. این باغ بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و یکی از ۱۰ باغ برتر دنیا محسوب می‌شود که در مراتع پارک چیتگر در غرب تهران احداث شده است.

آدرس باغ گیاه شناسی: استان تهران، تهران، اتوبان تهران ـ کرج، خروجی پیکانشهر، آزادشهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران.

باغ فردوس تهران

مکان های پاییزی

باغ فردوس از خانه های ارزشمند و تاریخی بخش شمیرانات تهران می باشد و در یکی از محله های قدیمی در منطقه ای به همین اسم  واقع شده است. خانه ی تاریخی باغ فردوس، از زمان سلسله ی قاجار تا به حال به جای مانده و از سال ۱۳۸۱ به عنوان موزه سینما مورد بهره برداری قرار گرفت. باغ فردس بجز اینکه محوطه زیبا و دیدنی در پائیز دارد، بلکه عمارت حیرت انگیزی را در خود جای داده است که جلوه ای خاص به عکس های شما می بخشد.

آدرس باغ فردوس : استان تهران، تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش.

گردنه حیران

گردنه حیران یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که در مسیر آستارا - اردبیل قرار گرفته‌ است. این گردنه میان کوه‌های پوشیده از جنگل‌ و دره‌ای نه‌ چندان عمیق که رود کوچکی(آستاراچای) از آن عبور می‌کند، قرار دارد. این رود (آستاراچای) تعیین کننده مرز آستارای ایران از آستارای جمهوری آذربایجان است.‌‌

مکان های پاییزی

 بیشتر مواقع گردنه حیران با پوششی از مه دیده می شود و دره ها و کوهپایه های آن پوشیده از گل ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند که زیبایی آن در فصل پاییز دوچندان می شود. و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. گردنه حیران در فصل پاییز به هزاران رنگ درآمده و باعث ثبت عکس هایی متفاوت و جذاب می شود.

آدرس گردنه حیران : ایران، گیلان، آستارا، منطقه حیران.

روستای زرین دشت

مکان های پاییزی

روستای زرین دشت از توابع فیروزکوه است که به دلیل موقعیت بسیار خوب اقلیمی و وجود باغات، چشمه ها و کوهستان بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. روستای زرین دشت در فصل پاییز بهترین مکان برای علاقه مندان به عکاسی می باشد که می توانند از سورژه های خود در این روستا عکس هایی بی نظیر بگیرند. فراموش نکنید که اگر علاقه به دیدن برف و سرما دارید روستای زرین دشت گزینه ای مناسب برای شما می باشد به شرط آن که با تجهیزات مناسب به آن جا سفر کنید.

جنگل لفور

مکان های پاییزی

جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید. مضاف بر اینکه جنگل‌ مذکور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و تمیز و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید تمامی زیبایی و طبیعت مازندران را تنها در یک سفر پاییزی لمس و زندگی کنید، لفور یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها است. لفور در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می‌رسد و شاید کم‌تر مکان در مازندران به خوبی لفور در هماهنگی همه عوامل زیبایی طبیعت موفق عمل کرده باشد.

چهار باغ عباسی اصفهان

مکان های پاییزی

اگر شیفته پاییز هستید، چهار باغ عباسی اصفهان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این باغ پوشیده از درخت چنار است و در فصل پاییز تصویری زیبا همچون تابلوی نقاشی را به تصویر خواهد کشید.این باغ که در زمان شاه عباس اول ساخته شده، طی سالیان طولانی تغییراتی داشته است. به‌عنوان مثال، در دوران صفوی بخشی از خیابان که تا کنار رودخانه ادامه داشت، پوشیده از درختان بزرگ و باشکوه بود و میان اُمرای آن زمان برای ساخت و ساز تقسیم شد.

مرداب رنگی هسل

مکان های پاییزی

در فاصله ده کیلومتری چالوس و در نزدیکی روستای طلاجو، جنگل‌های سرسبز و با طراوت مشل موزی قرار دارد که یکی از جاهای دیدنی چالوس است. اگر دل به جنگل بسپارید و کمی طبیعت‌گردی کنید، جنگلی خیال‌انگیز و دیدنی پیش روی شماست.آنچه آدمی را راهی این جنگل زیبا و جذاب می‌کند، خود جنگل نیست؛ اگرچه پیاده‌روی در جنگل مسحورتان می‌کند، اما مقصد اصلی مردابی است که بسیار دلربا و زیبا و از جمله جاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز است. مردابی که در هر فصل سال رنگی تازه پیدا می‌کند و هر چهار فصل سال دیدنی است؛ در بهار و تابستان سبز زمردی و در پاییز و زمستان قرمز آتشین و نارنجی.

 

باغ وکیل اباد مشهد

مکان های پاییزی

پارک وکیل آباد از تفرجگاه های قدیمی و زیبای مشهد که در در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل اباد واقع شده و با بلوار عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی مرتبط می شه. وکیل آباد به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره ای با صفا و هوای مطبوع از دیرباز مورد توجه اهالی شهر و مسافران بوده.پارک وکیل آباد به مساحت ۷۰ هکتار دارای طبیعتی فوق العاده است و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار می باشد. می توان در این باغ زیبا از درخت های کهنسال نار و کاج و همچنین منظره ی فوق العاده ی رودخانه ی فصلی لذت برد. این پارک که بنابر طبیعت زیبا و همچنین جذابیت های طبیعی و آبُ هوای مطبوع خود به عنوان ییلاق مورد توجه محلی های شهر بوده امروز از زیباترین نقاط گردشگری داخل شهر مشهد محسوب می شود و همواره مورد توجه عکاسان بوده است.

باغ ارم شیراز

مکان های پاییزی

باغ ارم در شیراز ، نمونه ای از باغ های بی نظیر تاریخی ایرانی ، امروز در دست نقاش طبیعت بویژه در فصل پاییز، جلوه گری می کند. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های این باغ که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند،درختکاری‌ها و باغچه‌ها و گلهایی که در هر کجای آن به چشم می‌خوردند.یکی، سرو هزار ساله اینجا و دیگری عمارت وسط باغ است. عمارتی که یکی از شاهکارهای دوره قاجار محسوب می‌شود.پاییز فصل رنگ هاست وفصل عکاسان. باغ ارم شیراز یکی از مکان های پاییزی مورد علاقه عکاسان می باشد.

اوان الموت

مکان های پاییزی

دریاچه زیبای اوان در نیمه شمالی الموت در دامنه کوه خشچال در فاصله 75 کیلومتری و در میان چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین قرار دارد.این دریاچه که بیش از 70 هزار متر مربع مساحت دارد، در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده است. طول آن در طویل‌ترین قسمت 325 متر و عرض آن 275 متر می‌باشد.در تابستان این دریاچه محل ماهیگیری، آب تنی و قایق سواری و در پاییز، مأمن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی سواری است. اوان در فصل پاییز مقصد خوبی برای عکاسی و ثبت عکس های متفاوت و زیبا است.

دریاچه شورمست

مکان های پاییزی

شهرستان سواد کوه فقط یک دریاچه طبیعی دارد. دریاچه شورمست، که وسعت آن 15 هزار متر مربع و عمیق ترین قسمت آن 5 متر است، یکی از توریستی ترین دریاچه های شمال ایران است. منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته است. زیبایی این دریاچه در فصل پاییز دو چندان می شود و از زیباترین مناطق برای عکاسی در پاییز است.

 

روستای خور

مکان های پاییزی

روستای خور در دامنه غربی قله گندم چال در شمال غرب تهران و یکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی است که دارای طبیعت منحصر به فرد و دارای مناطق دیدنی همچون قله ها و دره های سرسبز و پیچ در پیچ و باغ های زیبا را است. یکی از شاخص های منحصر به فرد آن آبشار خور است. منطقه توریستی خور دارای جاذبه های خاص گردشگری و سیاحتی و ورزشی همچون (کوهنوردی،پیست اسکی) است. مردم آنجا خونگرم و مهمان نواز همراه با اعتقادات مذهبی اسلامی هستند. در مرکز روستا گورستانی قدیمی قرار دارد که در آنجا نیز آثار سنگ‌هایی با قدمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ سال با نام اشخاصی که پسوندهای منتصب به خور دارند یافت می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این روستا همجواری با آبشارخور است که جزو مناطق ویژه طبیعت ایران است و بلندی آن به ۶۰ متر می‌رسد.

آدرس روستای خور : استان البرز، شهرستان کرج، جاده چالوس، 17 کیلومتری کرج.

 

 

روستای سنگان

مکان های پاییزی

روستای سنگان، از توابع بخش کن در شمال غربی تهران بزرگ و در میان کوه‌های البرز میانی واقع است. ارتفاع روستای سنگان از سطح دریا 2100 متر است. سنگان مشتمل بر شش محله به نام‌های ده پایین یا سنگان پایین، ده میان یا سنگان میانی، ده سر یا سنگان بالا، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو است. قدیمی‌ترین محله روستای سنگان، سنگان پائین است که ورود به سنگان نیز از طریق همین روستا می‌باشد. آثار بازمانده تاریخی به ویژه آرامگاه امامزاده‌های سه گانه سنگان، نشانگر قدمت طولانی این روستا است. به استناد نوشته‌های برخی از سنگ قبرها قدمت روستای سنگان به بیش از 500 سال پیش می‌رسد. آبشار سنگان در شمال غرب روستای سنگان از توابع بخش کن و در حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه حصار در ارتفاع 2575 متری از سطح دریا قرار دارد. روستای سنگان در پاییز به اوج زیبایی خود می رسد و همگان را به وجد می آورد.

آدرس روستای سنگان : ایران، استان تهران، ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران، بخش کن، روستای سنگان.

 

 

پل ورسک

مکان های پاییزی

پل ورسک از زیبا ترین و مشهور ترین پل‌ های تاریخی ایران و از شاهکار های مهندسی کشور محسوب می ‌شود که هدف از ساخت آن، تردد قطار به ‌سمت شمال کشور بوده است. شاید بار ها با قطار از روی آن عبور کرده باشید و قصه ‌ای که در خشت خشت این بنا وجود دارد را نشنیده باشید.این پل در مدت ‌زمان دو سال ساخته شد و کار ساخت آن از آبان سال ۱۳۱۳ هجری شمسی تا اردیبهشت ۱۳۱۵ هجری شمسی به طول انجامید و سرانجام در سال ۱۳۵۶ به ثبت ملی رسید. پل ورسک هر گردشگری را مجاب می کند که در گذر از این منطقه حداقل برای دقایقی توقف داشته و از این پل زیبا دیدن کند.

پارک جنگلی قرق

مکان های پاییزی

پارک جنگلی قرق که شامل پارک وحش، تأسیسات رفاهى و پارک بازى می‌شود، در شهرستان گرگان واقع است. این جاذبه که در حال حاضر یکی از مناطق زیست محیطی مهم در ایران به شمار می‌آید، مساحتی بالغ بر 650 هکتار دارد. با رفتن به این منطقه هم می‌توانید از وجود طبیعتی رنگارنگ لذت ببرید و هم از منطقه‌ی حفاظت شده چل چلی که زیستگاه گوزن قرمز شناخته شده است، دیدن کنید. وجود این گوزن‌ها، یکی از جالب توجه‌ترین جنبه‌های این پارک جنگلی به محسوب می‌شود که به طور خاص در پارک جنگلی قرق زندگی می‌کنند. دیگر جذابیت‌هایی که در پارک جنگلی قرق مشاهده خواهید کرد، می‌توان به وجود امکاناتی برای رفاه حال گردشگران اشاره کرد که عبارتند از: دکه‌های فروش خوراکی، سکوهای مناسب سازی شده جهت زدن چادر، سرویس بهداشتی و غیره. با رفتن به دلِ طبیعت این پارک جنگلی که در قسمت شمالی پارک قرار دارد، می‌توانید تجربه‌ی یک پیک نیک فوق‌العاده را داشته باشید.

 

 

روستای زیارت گرگان

مکان های پاییزی

روستای زیارت یکی از روستاهای بی نظیر شمال است که می توان چهار فصل را در آن تجربه کرد. روستایی ویژه در استان گلستان است که همانند گنجی پنهان و ارزشمند است که همه به دنبال می گردند. اگراهل روستا گردی هستید و به دنبال یک روستا با آب و هوای بینظیر و جاذبه های گردشگری شگفت انگیز هستید حتما دیدن روستای زیارت را ازدست ندهید. این روستا یکی از بسته های ویژه سفر به گلستان می باشد و بسیار ارزشمند هست. روستای زیارت در نزدیکی پارک جنگلی معروف گرگان , ناهارخوران و النگدره قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی روستای زیارت  که غنی از فرهنک و تاریخ می باشد امامزاده روستا , چشمه آبگرم روستا , آبشار , قدم زدن در بافت تاریخی روستا و ... می باشد که همه اینها محبوبیت این روستا را چند صد برابر کرده است.

ایل گلی تبریز

مکان های پاییزی

ائل گلی یا شاه‌گلی زیباترین و مهم‌ترین تفرجگاه‌ شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده‌ است. این مکان در زمان آق‌ قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌ است. عمق دریاچهٔ شاه‌ گلی ۱۲ متر بوده و در محوطهٔ آن قایقرانی انجام می‌شود. همچنین شهربازی (لوناپارک) و نیز اقامتگاههای متعددی در داخل این گردشگاه وجود دارد. با احداث هتل پارس ائل گلی، این گردشگاه جنبهٔ جهانی پیدا کرده‌است. این مکان در تاریخ ۲۷ بهمن سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۷۷۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

 

شما تجربه عکاسی در این مکان های پاییزی را داشته اید ؟ مکان پاییزی مورد علاقه شما کدام است ؟

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر