مکان های پاییزی مازندران | معرفی جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران که در شهریور ماه رنگ عوض می‌ کنند!

از آلاشت تا مازیچال؛ بهشت پاییز را باید پیش از سرد شدن هوا در این جاهای دیدنی مازندران ببینیم.

کاور
ویکی گردی:

ممکن است در روزهای تابستان شرجی بودن هوا باعث شود که آب و هوای مازندران را دوست نداشته باشید. اما، همان اطراف و در ارتفاعات مازندران، هستند روستاها و ییلاق‌هایی که هنوز پاییز نشده رنگ عوض می‌کنند.

برخی از ییلاق‌های مازندران هستند که به دلیل حضور در ارتفاعات، آب و هوایی به شدت خنک دارند. این هوای کوهستانی در روزهای شهریور رفته رفته سردتر می‌شود؛ در نتیجه درخت‌ها رنگ عوض کرده و نشانه‌هایی از پاییز دل‌انگیز را به چشمان ما هدیه می‌کنند. در این مطلب روستاهایی از مازندران را به شما معرفی می‌کند که در آن پاییز زودرس را تجربه می‌کنیم.

آبشار پلنگ دره، بهشت پنهان مازندران! + عکس

آلاشت سوادکوه

آلاشت، نگین سوادکوه، شهری است کوهستانی با طبیعتی بکر و هوایی دلپذیر که در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما شهریور ماه، زمانی است که آلاشت به اوج زیبایی خود می‌رسد. در این ماه، با کاهش گرما و رطوبت، هوای آلاشت خنک و دلپذیر می‌شود و طبیعت به رنگ‌های پاییزی آراسته می‌شود. آلاشت منطقه‌ای ییلاقی است، به دور از شلوغی و همهمه شهر که مکان مناسبی برای پیاده‌روی، لذت بردن از طبیعت، کمپ و اقامت در اختیار شما قرار می‌دهد. آلاشت، خانه‌هایی روستایی با بافت قدیمی دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده. نکته این است که در آلاشت رصدخانه‌ای زیبا وجود دارد که می‌توانید در آسمان پاکش ستاره‌ها را ببینید و لذت ببرید.

برای رفتن به آلاشت باید به استان مازندران، شهرستان سوادکوه، بین سوادکوه و پل ورسک، آلاشت بروید.

سواد کوه

بلده

اگر به دنبال جایی بر فراز کوه‎ها هستید که فضایی شاعرانه برای شما به وجود آورد به شهر نیما یوشیج بروید؛ بلده. در همین بخش است که می‌توانید خانه نیما را ببینید. اما، این تمام ماجرا نیست! وقتی شهریور می‌رسد، درخت‌ها رفته رفته زرد می‌شوند و هوای دلنشین و خنک آن نشانی از پاییز در اختیار ما قرار می‌دهد. از زیبایی‌های طبیعی بخش بلده می‌توان به آبشار فرهاد جوی اشاره کرد که پیرامونش سرسبز و زیباست؛ اما در ماه شهریور طوفانی از رنگ‌ها به پا می‌شود. اطراف بلده روستاهای جذاب فراوانی از جمله روستای زیبای یوش وجود دارد. بعلاوه در این روستاهای زیبا می‌توانید از خانه تاریخی خان بابا خان و قلعه پولاد نیز دیدن کنید. این در حالی است که اصلا لازم نیست نگران اقامتگاه باشید. همان اطراف محل مناسبی برای اقامت پیدا خواهید کرد.

دشت دریاسر تنکابن یا بهشت اردیبهشت ایران! + عکس

برای رفتن به روستای بلده باید به استان مازندران، شهرستان نور، بخش بلده، بروید؛ خانه نیما در روستای یوش قرار دارد.

بلده

روستای فیلبند

اگر بر بالای ابرها قرار بگیرید، همچنان فکر می‌کنید هوای مازندران در تابستان گرم است؟ اگر به فیلبند بروید و از نزدیک اقیانوس ابر در ماه شهریور را تماشا کنید و با چشمان خودتان ببینید که درخت‌ها چطور آهسته و پیوسته زرد و رنگارنگ می‌شوند، قطعا مجذوب آن خواهید شد.فیلبد که در نزدیکی شهرستان آمل قرار دارد، بستری است برای حضور رودخانه هراز. از طرفی دیگر نیز جنگل الیمستان را داریم که زیبایی فیلبند را دوچندان کرده. در اطراف فیلبند و در روستاهایی همچون سنگچال مسلما محلی برای اقامت هم پیدا خواهید کرد تا از پنجره‌های زیبایش به کوهستان رنگارنگ فیبلند خیره شده و لذت ببرید.

 اوریم؛ بهشتی در دل سواد کوه! + عکس

برای رفتن به فیلبند باید به استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند بروید.

روستای فیلبند

ییلاق برنت

ییلاق برنت، یکی از زیباترین و بکرترین ییلاقات مازندران است که در ارتفاعات سوادکوه واقع شده است. این ییلاق با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و مناظر چشم‌نواز، مقصدی محبوب برای گردشگران و طبیعت‌گردانی است که به دنبال آرامش و فرار از شلوغی شهر هستند. شهریور ماه، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ییلاق برنت است. در این ماه، هوا خنک و دلپذیر است و بارش باران نیز کم است. شب‌های برنت در شهریور بسیار خنک و رومانتیک است و می‌توانید از تماشای آسمان پرستاره لذت ببرید. در این ییلاق زیبا می‌توانید از چشمه‌های متفاوت دیدن کنید و آبی به صورت خود بزنید، با عطر گل پونه‌های وحشی سرخوش شوید و از فضای رنگارنگ اطراف آن که نشانه‌ای از پاییز زودرس هستند لذت ببرید.

برای رفتن به ییلاق برنت باید به شهرستان سوادکوه، بخش مرکزی، دهستان راستوپی بروید.

ییلاق برنت

روستای مازیچال

مازیچال، ییلاقی رویایی در دل رشته کوه‌های البرز و در نزدیکی کلاردشت، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. اما مازیچال در شهریورماه، جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر پیدا می‌کند. اما چرا می‌گوییم که شهریور ماه بهترین زمان سفر به مازیچال است؟ شاید اولین دلیلمان پاییز زودرسی باشد که در آن می‌بینیم و همین مساله نشان دهنده آب و هوای خنک آن است. ضمنا مازیچال هم همچون فیلبند با اقیانوسی از ابر پذیرای ما است و فضایی مناسب برای اقامت یا کمپ و چادر زدن در اختیار ما قرار می‌دهد. پس بدون شک سفر خوشی را در مازیچال تجربه خواهیم کرد.

ییلاق سوادکوه؛ بهشت گمشده در میان کوه‌ های مازندران + عکس

برای رفتن به روستای مازیچال باید به استان مازندران، نزدیک کلاردشت، ۴۸ کیلومتری چالوس بروید.

روستای مازیچال

منبع: راهنماتو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر