معرفی جنگل گیسوم | عکس های جنگل گیسوم

جنگل گیسوم رشت؛ میعادگاه جنگل و دریا + عکس

پارک جنگلی گیسوم یکی از زیباترین مناع شمال هست مه به بهشت رشت معروفه بیاین تا بهتون معرفیش کنم.

پارک جنگلی گیسوم
ویکی گردی:

پارک جنگلی گیسوم در نزدیکی جنگل نور و جلگه بندر ترکمن قرار گرفته و طبیعتی متفاوت در کنار دریای خزر دارد. جاده گیسوم بخشی از این زیبایی‌ است و انتهای آن به ساحل گیسوم و دریا می‌رسد. اینجا جایی است که دریا با جنگل دست در دست داده تا زیباترین خط ساحلی را ایجاد کند.

جنگل و منطقه گیسوم جزو شهرستان «تالش» و بخش «پره‌سر» از دهستان «دیناچال» است و مهم‌ترین روستای نزدیک به آن هم روستای گیسوم است. البته روستاهای دیگری هم این اطراف وجود دارند اما مهم‌ترینِ آن‌ها همین روستای گیسوم است که خودش یک پا جاذبه‌ گردشگری است.

پارک جنگلی گیسوم

معنی «گیسوم» را می‌دانید؟

نام جنگل گیسوم از نام روستایی گرفته شده که در نزدیکی این جنگل قرار دارد. محلی‌ها به این روستا «گِسم» یا «گتگسر» هم می‌گویند. اما از آنجا که تلفظ گیسوم برای همه راحت‌تر است، نام روستا همان گیسوم مانده و نام جنگل نیز از آن گرفته شده است.

تماشای گونه‌های گیاهی و حیوانی گیسوم را ازدست ندهید

جنگل گیسوم و ساحل گیسوم به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گیلان، پوشش گیاهی و جانوری متنوع و خاصی دارد. اگر وارد پارک جنگلی گیسوم شوید می‌توانید این گونه‌های گیاهی و جانوری را ببینید. کارشناسان تا حالا ۷۶ گونه گیاهی مختلف در این جنگل مشخص کرده‌اند. البته با وجود خاک حاصل‌خیزی که شمال کشور و به‌ویژه پارک جنگلی گیسوم دارد، بعید نیست گونه‌های گیاهی دیگری هم اضافه شوند. با توجه به نوع خاک و محل زندگی این گونه‌های گیاهی شاید بتوانید نمونه‌های مشابه آن‌ها را در جاهای دیگر کشور هم پیدا کنید.

جالب است که جنگل گیسوم و ساحل گیسوم گونه‌های جانوری زیادی دارند، اگر حوصله داشته باشید و ساعتی در جنگل بگردید، می‌توانید بز کوهی، خرگوش و قرقاول را ببینید. جنگل گیسوم از آن‌ جاهایی است که در آن گونه‌های حیوانی وحشی هم وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنم تنها وارد جنگل نشوید، چون ممکن است گرگ و پلنگ و خرس قهوه‌ای از شما پذیرایی کنند. یک جا نوشته بود که همه حیوانات وحشی خطرناک هستند؛ اما ماده‌ خرس و ماده گرگ یا هر حیوان ماده دیگری که توله‌هایش اطرافش هستند، از هر موجود دیگری خطرناک‌تر می‌شوند.

پارک جنگلی گیسوم

اگر با یک خرس، گرگ یا پلنگ مواجه شدید، لطفا ندوید، دویدن شما آن‌ها را تحریک می‌کند و چون آن‌ها از شما سریع‌تر هستند، قطعا روبه‌رویتان سبز خواهند شد. اگر در این موقعیت قرار گرفتید حرکات خود را کُند کنید و با هر وسیله‌ای که در دور و برتان هست، سر و صدا ایجاد کنید. اگر خرس دیدید، دست‌هایتان را بالای سرتان ببرید تا از او بزرگ‌تر دیده شوید. خلاصه که هر چه در چنته دارید رو کنید تا به سلامت به کمپ برگردید.

منبع: علی بابا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر