معرفی آبشار پیران | عکس های آبشار پیران | جاهای دیدنی آبشار پیران

آبشار پیران، بلندترین آبشار خاورمیانه + عکس

آبشار پیران؛ آبشاری واقع در سرپل ذهاب، با ارتفاع 150 تا 180 متر، که نمای پلکانی و سه طبقه‌ای آن را در جای دیگری نخواهید دید.

آبشار پیران
ویکی گردی:

آبشار پیران، به عنوان بلندترین آبشار خاورمیانه شناخته می‌شود که در قلب کرمانشاه و منطقه سرپل ذهاب قرار دارد و به آبشار آپارتمانی نیز معروف است. جالب است بدانید که آبشار پیراننمای پلکانی دارد و ارتفاع آن در حدود 150 تا 180  متر است و دارای سه طبقه است که داخل دره‌ای سرسبز قرار گرفته است. اگر قصد سفر به غرب ایران را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با آبشار پیران بلندترین آبشار خاورمیانه آشنا شوید.

معرفی بلندترین آبشار خاورمیانه

آبشار پیران را بلندترین آبشار پلکانی خاورمیانه می‌دانند و در زبان محلی مردمان این منطقه، به عنوان آبشار ریجاب یا ریژآو نیز شناخته می‌شود. این آبشار، یکی از جاذبه‌های گردشکری غرب ایران و استان کرمانشاه به حساب می‌آید و به دلیل پلکانی بودن، نمای بسیار خاصی دارد، به گونه‌ای که طبقه پایینی که کوتاه است، در زیر درختان پنهان شده و دیده نمی‌شود.

آبشار زمرد حویق, گنجینه پنهان در دل جنگل های تالش + عکس

آبشار پیران

مکان‌های دیدنی اطراف بلندترین آبشار خاورمیانه

در سفر خود به کرمانشاه و سر پل ذهاب و در کنار بازدید از آبشار پیران، رفتن به مکان‌های گردشگری زیر را از دست ندهید:

آبشار پیران

کوه‌های دالاهو

دالاهو، ترکیبی از دو اسم دال به معنی عقاب و آهو است و از آن‌جایی که در این منطقه، آهو و عقاب‌های بسیاری زندگی می‌کنند، این گونه نامگذاری شده است. کوه‌های دالاهو در قلب رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و طبیعت بسیار بکری دارد، به طوری که از اعماق‌شان آب به بیرون سرازیر می‌شود.

رفتی گیلان حتما یه سر برو آبشار دودوزن که زیباتریت آبشار شماله + عکس

آبشار پیران

قلعه یزدگرد

یکی از قدیمی‌ترین و محکم‌ترین قلعه‌های ایران که در روستای زرده شهرستان دالاهو قرار دارد و تنها 20 دقیقه تا آبشار پیران فاصله دارد. جالب است بدانید که این قلعه، دارای 10 ساختمان است که در برخی از آن‌ها آشپزخانه، آسیابان، دیوار گچ و قلعه داور دیده می‌شود.

آبشار پیران

آرامگاه ابودجانه

این آرامگاه، یکی از مکان‌های مذهبی کرمانشاه است که مردمان محلی اهمیت ویژه‌ای به آن می‌دهند و بسیاری از گردشگران نیز از آن دیدن می‌کنند. مقبره‌ای چهار ضلعی با گنبدی مخروطی شکل و به سبک چهار طاقی، که آن را متمایز کرده و قدمت آن به صدر اسلام برمی‌گردد.

آبشار طامه نطنز، زیبایی طبیعی و چشم نواز اصفهان + عکس

منبع: دلتامگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر