معرفی آبشار پلنگ دره | عکس های پلنگ دره مازندران

آبشار پلنگ دره، بهشت پنهان مازندران! + عکس

یکی از جاذبه‌های گردشگری پنهان شده در دل طبیعت مازندران، آبشار پلنگ دره است که در سواد کوه که بعد از پیاده روی در جنگل، در ادامه اطلاعاتی در این مورد برای شما قرارداده ایم.

پلنگ دره
ویکی گردی:

آبشار پلنگ دره، بهشتی پنهان در دل استان مازندران است که یکی از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌های دیدنی سوادکوه به حساب می‌آید. پلنگ دره سفری هیجان انگیز در دل طبیعت و آبشار که آب و هوای عالی و طبیعت بکری دارد و یکی از بهترین مکان‌ها، برای استراحت و دور بودن از هیاهوی شهر است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کامل پلنگ دره، این بهشت پنهان بپردازیم.

معرفی کامل آبشار پلنگ دره

پلنگ دره، از جاذبه‌های گردشکری سوادکوه، در منطقه شیرگاه است و با گذر از دل طبیعت، در نهایت به آبشاری با این نام خواهید رسید. پوشش گیاهی این جنگل بسیار خاص است و انبوهی از درختان توسکا، انجیل و هم چنین گونه‌های جانوری مانند خرگوش، پلنگ، روباه، گربه وحشی و پرندگانی مانند عقاب، هدهد و پرستو در آن یافت می‌شوند.

پلنگ دره

آبشار این بهشت پنهان، در حدود 8 متر ارتفاع دارد که در نوع خودش بی‌نظیر است و به دلیل اینکه بر روی حوضچه‌های سنگی پوشیده از خزه می‌ریزد، زیبایی بسیاری را پیدا کرده است. آب و هوای خوب این منطقه، باعث شده تا به یکی از مقاصد گردشگری در شهریور تبدیل شود و می‌توانید از خنکی آب رودخانه هم لذت ببرید.

تالاب سوستان، سفر به رویایی‌ ترین مقصد شمال کشور + عکس

دسترسی به پلنگ دره

آدرس پلنگ دره: مازندران، سوادکوه، شیرگاه، جنگل پلنگ دره

دسترسی به پلنگ دره از طریق جاده فیروزکوه امکان پذیر است و در حدود سه ساعت با تهران فاصله دارد. بعد از اینکه خود را به جاده فیروزکوه رساندید، بعد از پل سفید، وارد شهر شیرگاه شوید که در ابتدا، یک جاده فرعی در سمت چپ و در کنار پل آهنی شهر وجود دارد که باید وارد آن شوید. مسیر را ادامه دهید و از روستای “نفار” عبور کنید تا به مسیر پیاده روی جنگل برسید.

پلنگ دره

خودوری خود را پارک کرده و به مسیر پیاده روی خود که حدودا 13 کیلومتر است، ادامه دهید تا به آبشار برسید. در این مسیر، از کنار رودخانه و در دل جنگل عبور می‌کنید و هر جا که خواستید، می‌توانید کمپ کنید و استراحت داشته باشید. عمق رودخانه کم است و می‌توانید از آب‌تنی هم لذت ببرید.

پلنگ دره

جاذبه‌های گردشگری اطراف پلنگ دره

از جمله مناطق گردشگری اطراف این بهشت پنهان می‌توان به جاهای زیر اشاره کرد:

    دریاچه شورمست

که در 50 کیلومتری جنوب جنگل قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌های منطقه است که از چشمه‌های زیر زمینی تغذیه می‌کند.

    دریاچه سد برنجستانک

سدی که با عنوان سد زمزم شناخته می‌شود و در فاصله 34 کیلومتری شمال جنگل قرار دارد و دهکده توریستی برنجستانک، یکی از بهترین مکان‌های گردشگری است.

    جنگل لفور

یکی از جنگل‌های بکر منطقه که در واقع، پلنگ دره بخشی از جنگل‌های هیرکانی و لفور است و فاصله کمی با هم دارند.

    آبشار گزو

در فاصله 70 کیلومتری در جنوب غربی جنگل قرار دارد که مسیر دسترسی به آن، یک جاده خاکی است و به راحتی می‌توانید پیاده روی کنید.

پلنگ دره

تفریحات و شگفتی‌های پلنگ دره

پیاده روی در دل جنگل، اصلی‌ترین تفریح در این مکان رویایی است و لازم است حتما کفش مناسب پوشیده باشید و یک کوله پشتی از لوازم ضروری مانند آب و مواد غذایی، همراه خود داشته باشید. در طول مسیر، هر زمان که سر خود را بالا بگیرید، انبوهی از درختان را می‌بینید که روی رودخانه را پوشانده‌اند.

علاوه بر این، در قسمت خاکی جنگل هم امکان دوچرخه سواری وجود دارد و اگر اهل شنا هستید، می‌توانید در آب زلال رودخانه، آب‌تنی کنید که البته بهتر است کمی جوانب احتیاط را هم در نظر داشته باشید.

منبع: دلتامگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر