معرفی تالاب سوستان | تالاب سوستان لاهیجان | عکس های تالاب سوستان

تالاب سوستان، سفر به رویایی‌ ترین مقصد شمال کشور + عکس

در این مطلب از جاذبه های گردشگری سایت ویکی گردی به معرفی تالاب سوستان لاهیجان و دریایی از نیلوفرهای آبی گیلان میپردازیم با ما همراه باشید .

sustan-wetland-1
ویکی گردی:

تالاب سوستان لاهیجان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های نیلوفر آبی و لاله تالابی است. تالاب سوستان آب شیرین با کوهستان‌های بلند و پوشش گیاهی‌ بی‌نظیر لاهیجان محصور شده است. جالب است بدانید که تالاب سوستان ماهیت طبیعی ندارد و کمتر از صد سال قبل، محلی‌های منطقه آن را برای تأمین آب زمین‌های کشاورزی خود، به وجود آورده‌‌اند.

پرندگان مهاجری مانند چنگر و خوتکا نیز در مسیر گذر خود، نگاهی به این طبیعت بی‌نظیر داشته‌اند و ساعاتی از سفر خود را به استراحت در طبیعت سرسبز تالاب سوستان اختصاص می‌دهند.

sustan-wetland-winter

پرندگان مهاجری مانند چنگر و خوتکا نیز در مسیر گذر خود، نگاهی به این طبیعت بی‌نظیر داشته‌اند و ساعاتی از سفر خود را به استراحت در طبیعت سرسبز تالاب سوستان اختصاص می‌دهند.

6 تا از مکان های شگفت انگیز و جاهای دیدنی بابل + آدرس و عکس

sustan-wetland-spring

تالاب سوستان کجاست؟

تالاب سوستان لاهیجان در نزدیکی روستای سوستان واقع شده است. این تالاب دیدنی در ۵کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان و حدود ۵۰کیلومتری جنوب شرقی رشت قرار دارد.

سوستان از شمال به روستای کوه بیجار و از سمت جنوب و غرب به لاهیجان ختم می‌شود؛ همچنین در شرق تالاب سوستان روستای کتشال و تپه‌ماهورها قرار دارد.

sustan-wetland-3

بهترین مسیر دسترسی به تالاب سوستان

برای رسیدن و بازدید از تالاب سوستان راه‌های مختلفی دارید. برای اینکه بهترین مسیر را انتخاب کنید، ابتدا باید مبدأ و نحوه رسیدن به لاهیجان را تعیین کنید. ما برای شما بهترین مسیرهای دسترسی به تالاب سوستان را آورده‌ایم تا تصمیم‌گیری آسان‌تری داشته باشید.

این شما و این بهترین آبشارهای ماسال گیلان! + عکس

فاصله رشت تا تالاب سوستان

اگر قصد حرکت از رشت به تالاب سوستان لاهیجان را دارید، بهترین روش استفاده از وسیله‌نقلیه شخصی است.

فاصله رشت تا تالاب سوستان ۴۹ کیلومتر یا حدود ۵۸ دقیقه است.

sustan-wetland-2

فاصله لاهیجان تا تالاب سوستان

فاصله لاهیجان تا تالاب سوستان بسیار کم (حدود ۵ کیلومتر یا ۱۵ دقیقه) است. برای طی‌کردن مسیر لاهیجان تا تالاب سوستان باید از میدان تربیت به‌سمت تالاب سوستان حرکت کنید.

جاذبه گردشگری بی نظیر دریاچه الندان + تصاویر شگفت انگیز

فاصله تهران تا تالاب سوستان

اگر قصد سفر از تهران به تالاب سوستان را دارید، ابتدا باید ۳۸۵ کیلومتر تا لاهیجان طی کنید. سپس خودتان را به روستای سوستان برسانید و از آنجا به‌سمت تالاب حرکت کنید.

sustan-wetland

بهترین زمان بازدید از تالاب سوستان

به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها را برای بازدید از تالاب سوستان انتخاب کنید؛ چراکه نیلوفرهای شناور در آب در ساعات روشنایی روز بازند و تجربه بی‌نظیری از حضور در این منطقه سرسبز را به شما هدیه می‌دهند.

همچنین زمان لازم برای بازدید کامل از تالاب و استفاده از امکانات تفریحاتی منطقه حدود ۳ تا ۴ ساعت است؛ بنابراین هرچه زودتر در تالاب حاضر شوید، با کوله‌بار پرتری از خاطرات خود به خانه برمی‌گردید.

5mbubmhf4d261

منبع: علی بابا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر