معرفی تنگه دار نوشهر | عکس های آبشار تنگه دار نوشهر

تنگه دار نوشهر، زیباترین جاذبه شمال کشور + عکس

تنگه دار نوشهر یک منطقه تفریحی فوق العاده با جاذبه های بی شمار بوده که شما می توانید در این بخش زیبایی های زیادی از این نواحی را بشناسید.

Articledb54cf07-9ae6-4058-be9a-99072091e8c0_mihmansho
ویکی گردی:

یکی از زیباترین مکان‌هایی که می‌توانید لذت حضور در آن را احساس کنید، در دل جنگل تنگه دار نوشهر و نزدیک به روستای کوشکسرا قرار دارد. تنگه دار نوشهر خانیکان از دلپذیرترین جاذبه‌های گردشگری مازندران بوده که رودخانه‌ای آرام و گاهی وحشی دارد. عمق رودخانه در ابتدای مسیر حدود ۴۰۰ متر است و تا زانوی شما می‌آید، اما هرچه به دیوارهای تنگه دار نوشهر نزدیک‌تر شوید، رودخانه عمیق‌تر می‌شود.

فصل‌ها نیز در میزان عمق این رودخانه تأثیرگذارند. مثلاً در فصل بهار به علت آب‌شدن برف‌های زمستانی رودخانه عمیق‌تر از فصل زمستان است و منظره فوق‌العاده آمازون ایران با درختان پوشیده از خزه، دیواره‌های بلند، خزندگان و دوزیستان کمیاب، و صداهای پرندگان زیبا اوقات خوشی برایتان می‌سازد.

فقط این 5 شهر ایران در روزهای جهنمی مرداد خنک هستند

images

چطور به تنگ دار نوشهر برویم؟

سفر به تنگه دار نوشهر از مهیج‌ترین سفرهایی است که می‌توانید در زندگی تجربه کنید! ابتدا باید بدانید که دو مسیر مختلف برای رسیدن به مقصدتان وجود دارد. اگر از جاده چالوس به سمت نوشهر می‌روید، باید در تقاطع چالوس و نوشهر به راست بپیچید و از جاده کوشکسرا عبور کنید. این جاده هشت کیلومتر قبل از این شهر آغاز می‌شود و تا نوشهر ادامه دارد. بعد از رسیدن به روستای کوشکسرا، باید از یک جاده خاکی بگذرید و به سمت رودخانه کرکو حرکت کنید. در این مکان باید خودروی خود را پارک و مسیر تنگه دار را پیاده طی کنید. مسیری که برای رسیدن به تنگ دار طی می‌کنید پر است از پرسیاوشان، سرخس، و خزه؛ همچنین در این مسیر  صدای رودخانه مدام گوش‌هایتان را نوازش می‌کند؛ گویی در رؤیا قدم برمی‌دارید!

22

اگر از جاده هراز به سمت مقصد حرکت می‌کنید، باید بعد از ورود به نوشهر به جاده ساحلی ۲۲ که سیاهکلرود نام دارد، بروید تا به تنگ دار برسید. تنگه دار در هشت‌کیلومتری جنوب نوشهر و در نزدیکی روستای کوشکسرا قرار دارد. اگر خودروی شخصی ندارید، می‌توانید با اتوبوس‌هایی که مسیر نوشهر – چالوس را طی می‌کنند به سمت مقصد بروید و در روستای کوشکسرا پیاده شوید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با هواپیما به رامسر بروید و بعد با تاکسی به تنگ دار نوشهر برسید.

 

رفتی گیلان حتما یه سر برو آبشار دودوزن که زیباترین آبشار شماله + عکس

چرا باید تنگه دار را ببینیم؟

اگر بخواهم تنگه دار نوشهر را در یک کلمه خلاصه کنم، آن را “بهشت” می‌نامم! به همین علت است که تجربه سفر به این تنگ برای بسیاری از گردشگران و طبیعت‌گردان منحصربه‌فرد است. در تنگه دار شما می‌توانید رودخانه‌نوردی را با دوستان و خانواده تجربه کنید و چه چیزی لذت‌بخش‌تر است از آب‌تنی، شنا، صخره‌نوردی، و تنگ‌پیمایی در مکانی که در دل یک جنگل قرار دارد؟ شما می‌توانید با گذراندن ۱۶۰۰ متر رودخانه‌نوردی به محوطه جنگل تنگ دار نوشهر برسید و اوقات خوشی در آن سپری کنید.

4e047679ccdccfe5f550623b

تنگه دار منطقه‌ای غنی از تنوع زیستی بوده و محل زندگی بسیاری از پرندگان، خزندگان، و دوزیستان است. با بازدید از این منطقه شما می‌توانید جانوران بی‌خطری مثل مار آبی، قورباغه، خرچنگ، و مارمولک را مشاهده کنید و از ماجراجویی در دل طبیعت لذت ببرید!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر