جاهای دیدنی گرماب | معرفی جاذبه های گرماب زنجان

گرماب چه جاذبه هایی داره! | با جاذبه های دیدنی گرماب آشنا بشین + عکس

با معرفی جاهای دیدنی گرماب که یک جاذبه بکر هستند شما می توانید تجربه جذابی از سفر خود داشته باشید. این نواحی دارای اقامتگاه های بوم گردی هستند.

گرماب
ویکی گردی:

گرماب یکی از نواحی دیدنی و بکر بوده که شما می‌ توانید در این بخش جاذبه‌ های آن را بشناسید. شما علاقه مندان می‌توانید با دیدنی‌ های گرماب و ویژگی‌ های آن آشنا شوید.  منطقه گرماب از بناهای باستانی و جاذبه‌های طبیعی زیادی تشکیل شده است.

معرفی دیدنی‌ های گرماب:

این منطقه با وجود جاذبه‌ های باستانی و تاریخی خود اهمیت زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی از این نواحی دیدن می‌ کنند. گرماب یکی از نواحی کوهپایه‌ ای بوده و در استان زنجان واقع شده است. رودخانه گرماب نیز یکی از مهم‌ ترین جاذبه‌ های این نواحی به شمار می‌ آید.

مردمان این منطقه دارای ویژگی‌ های فرهنگی و آداب و رسوم مخصوص خود بوده و از دیرباز دارای فرهنگ ویژه‌ای هستند. این نواحی با وجود جاذبه‌های خود سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌ کند.

چشمه بالخلی بلاغی:

این چشمه یکی از مهم ترین جاذبه‌ های دیدنی گرما بوده جاذبه‌ای در انتهای رشته کوه‌ های ساقیزلو که از گذشته محل صید ماهی می‌ باشد. خیلی از گردشگران این نواحی را به عنوان چشمه ماهی می‌ شناسند. این نواحی از دیدنی های زنجان هستند.

چشمه بالخلی بلاغی

آسیاب‌ های آبی گرماب:

اگر علاقه مند به گذشته و تاریخ یک منطقه هستید، حتماً از این آسیاب‌ ها دیدن کنید. این آسیاب‌ ها در شمال شهر واقع شده‌ اند و در طی سال‌ های مختلف کاربردهای زیادی برای مردمان این منطقه داشتند. بخشی از این آسیاب‌ ها که خراب شده مجدد بازسازی شده‌ اند.

آسیاب_ های آبی گرماب

چشمه گرماب:

این نواحی با وجود حجم بارش‌ های مناسب خود دارای چشمه‌ های مختلفی بوده که از دل زمین جوشش دارد. شما می‌ توانید از آب این چشمه‌ ها لذت ببرید. این چشمه یکی از جاذبه‌ های طبیعی شهر به شمار می‌ آید. این چشمه آب گرم دارای خواص درمانی بوده و همانطور که می‌ بینید بخارهای از آن دیده می‌ شود.

چشمه گرماب

غار کتله خور:

غار کتله خور نیز یکی دیگر از تجربه‌ های مهیج در زندگی شما است. مجموعه طبیعی با زیبایی‌ های منحصر به فرد خود که می‌ تواند جذاب باشد. این غار عمری ۱۲۰ میلیون ساله داشته و متعلق به زمان ژوراسیک می‌ باشد. دیواره‌ های داخلی غار دارای قندیل‌ هایی هستند که ساخته شده از آهک می‌ باشد. این نواحی از دیدنی های گرماب است.

غار کتله خور

اقامت در گرماب:

اگر قصد اقامت در این نواحی را دارید، حتماً سری به اقامتگاه‌ های آن بزنید و از امکانات آن دیدن کنید. شما می‌ توانید قبل از رسیدن خود نیز این اقامتگاه‌ ها را رزرو نمایید. آپارتمان، سوئیت، هتل و اقامتگاه‌ های بوم گردی امکانات مناسبی را در اختیار شما بزرگواران قرار می‌ دهد که می‌ تواند در طی سفر خود از مزیت آنها استفاده کنید.

این نواحی دیدنی‌ های بی‌ شماری داشته و هر ساله علاقه‌ مندان زیادی را به خود جذب می‌ کند. این منطقه دوره امامزاده قدیمی و تاریخی بوده که بسیاری از علاقه مندان از این امامزاده دیدن می‌ کنند. همانطور که مشاهده می‌ کنید، فضای معماری این بنا نیز بسیار قدیمی بوده و از این رو آرامش ویژه‌ ای را به شما القا می‌ کند. این امامزاده به عنوان امامزاده سید خلیفه شناخته می‌ شود.

این منطقه یک تفرجگاه با پوشش‌ های گیاهی متنوع بوده که در فصل‌ های مختلفی از سال مکان مناسبی برای گشت و گذار شما عزیزان می‌ باشد. شما می‌ توانید در فصل بهار و زمستان سفر داشته به این نواحی سفر داشته باشید. با معرفی مکان های دیدنی زنجان شما می توانید با زیبایی های زیادی رو به رو شوید.

 

منبع: آرگا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر