جاذبه های اردبیل | شهر های خنک ایران در تابستان

فقط این 5 شهر ایران در روزهای جهنمی مرداد خنک هستند

می خوام 5 تا شهر بهتون معرفی کنم که برای فرار از گرمای تابستون می تونین بهشون پناه ببرین. خنک ترین شهرها در تابستان برای سفر.

شهر های خنک ایران
ویکی گردی:

در این مقاله 5 شهر خنک ایران را به شما معرفی می کنیم.پس اگر می‌خواهید از شهرهای گرم و جهنمی برای هفته پیش رو بگریزید، به سراغ این 5 شهر خنک ایران بروید که راهنماتو در این مطلب به شما معرفی می‌کند و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. علاوه بر معرفی این 5 شهر خنک ایران جاذبه های گردشگری آن ها را نیز به شما معرفی می کنیم.

1. اردبیل

جنگل‌های فندقلو

یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی اردبیل، جنگل‌های فندقلو است. این جنگل‌های سرسبز با درختان فندق، بلوط و ممرز، در فصل بهار و تابستان، پوششی از سبزی و طراوت به خود می‌گیرند. پیاده‌روی در دل این جنگل‌ها، تنفس هوای پاک و لذت بردن از آواز پرندگان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

قلعه قهقهه، زندانی مخوف در استان اردبیل! + عکس

دریاچه نئور

دریاچه نئور، یکی از زیباترین دریاچه‌های کوهستانی ایران است. این دریاچه در ارتفاعات سبلان قرار دارد و در فصل‌های مختلف سال، جلوه‌ای متفاوت به خود می‌گیرد. در فصل بهار، اطراف دریاچه پوشیده از گل‌های رنگارنگ می‌شود و در فصل زمستان، دریاچه یخ‌زده و منظره‌ای بی‌نظیر را خلق می‌کند.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال، یکی از زیباترین جاده‌های کوهستانی ایران است. این جاده با پیچ و خم‌های زیاد و مناظر بکر، گردشگران را به خود جذب می‌کند. در طول مسیر، می‌توان از جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای زیبا لذت برد.

آبشارهای اردبیل

اردبیل، سرزمین آبشارهای زیبا و خروشان است. آبشارهای کرکری، هشتجین و شله‌بر، از جمله آبشارهای معروف این استان هستند. این آبشارها در دل طبیعت بکر قرار دارند و منظره‌ای بی‌نظیر را خلق می‌کنند.

2. تنکابن

دمای هوای شهر تنکابن در هفته پیش رو از ° 22 تا ° 31 متغیر خواهد بود در حالی که در برخی از ارتفاعات دمای هوا کمتر از این بوده و در روزهایی با بارش باران روبه رو هستیم. بنابراین در این روزهای جهنمی مرداد ماه 1403 تنکابن شهری است که می‌توانیم به آن پناه ببریم. اگر قصد سفر به تنکابن را دارید تا از گرمای هوا بگریزید می‌توانید این جاذبه‌های طبیعی را گوشه ذهنتان برای تفریح نگه دارید:

جنگل‌های دوهزار و سه هزار

جنگل‌های دوهزار و سه هزار از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی تنکابن هستند. این جنگل‌های انبوه با درختان بلند و رودخانه‌های خروشان، فضایی رویایی برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی فراهم می‌کنند. پیاده‌روی در دل این جنگل‌ها، تنفس هوای پاک و لذت بردن از صدای پرندگان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

آبشارها

تنکابن به دلیل وجود کوه‌های البرز، دارای آبشارهای متعددی است. برخی از مشهورترین آبشارهای این منطقه عبارتند از:

آبشار سنگ بن چشمه: این آبشار با ارتفاع حدود 30 متر، در دل جنگل‌های دوهزار قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای منطقه است.

آبشارهای کوهسر: این مجموعه آبشارها در ارتفاعات کوه‌های البرز قرار دارند و منظره‌ای بسیار زیبا را خلق می‌کنند.

دشت گل های بابونه فندقلوی اردبیل + عکس

روستای فلکده و آبگرم آن

روستای فلکده، روستایی ییلاقی با آب و هوایی خنک و طبیعتی بکر است. این روستا به دلیل وجود آبگرم‌های طبیعی، شهرت زیادی دارد. آبگرم فلکده خواص درمانی بسیاری دارد و برای درمان بیماری‌های پوستی و مفصلی مفید است.

قلعه مارکوه

 این قلعه تاریخی در دل جنگل‌های دوهزار قرار دارد و یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه است.

3. رودسر

دمای هوای شهر رودسر در هفته پیش رو یعنی از 13 مرداد ماه 1403 لغایت 20 مرداد ماه تقریبا ° 21 الی ° 33 درجه است که در مقایسه با دمای هوای ° 43 الی ° 47 مراکز استان‌هایی مثل تهران و اهواز، بی‌نظیر و بهشتی به نظر می‌رسد. این شهر ایران در مجاورت دریای خزر بوده و در برخی از ارتفاعات آن می‌توانیم آب و هوایی به شدت خنک را تجربه کنیم. اگر قصد سفر به رودسر را داشتید از این جاذبه‌های طبیعی غافل نشوید:

جواهردشت

جواهر دشت، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین ییلاقات گیلان است که در ارتفاعات رودسر قرار دارد. این ییلاق با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و مناظر کوهستانی، مکانی ایده‌آل برای استراحت و فرار از شلوغی شهر است. چمنزارهای وسیع، رودخانه‌های خروشان و جنگل‌های انبوه، از جمله جاذبه‌های این ییلاق هستند.

دریاچه نورماس گیلان با طبیعتی چشم نواز مخصوص سفر در مرداد + عکس

اشکورات

اشکورات، منطقه‌ای کوهستانی و ییلاقی در شرق رودسر است که با طبیعت بکر و روستاهای پلکانی خود، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. آبشار میلاش، یکی از زیباترین آبشارهای ایران، در این منطقه قرار دارد. طبیعت بکر، آبشارهای خروشان، جنگل‌های انبوه و روستاهای پلکانی از جمله جاذبه‌های این منطقه هستند.

واجارگاه؛ ییلاقی با قدمت تاریخی

واجارگاه، یکی دیگر از ییلاقات زیبای رودسر است که با طبیعت بکر و خانه‌های چوبی قدیمی خود، فضایی آرام و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌کند. این ییلاق، قدمتی طولانی دارد و آثار تاریخی متعددی در آن وجود دارد.

آبشار میلاش

آبشار میلاش، یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در دل جنگل‌های اشکورات قرار دارد. این آبشار با ارتفاع حدود 70 متر، از دل صخره‌های بلند به پایین می‌ریزد و منظره‌ای خیره کننده را ایجاد می‌کند. پیاده‌روی در مسیر آبشار و لذت بردن از طبیعت بکر اطراف آن، تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

4. صومعه سرا

یکی دیگر از شهرهایی که در این روزهای جهنمی مرداد ماه می‌توانیم روی آن حساب باز کنیم تا دمای هوا کمی پایین‌تر از مراکز استان‌ها باشد شهر صومعه سرا است که دمایی در میان ° 19 الی ° 33 درجه دارد. این شهر زیبای ایران که به وسیله شهر انزلی از دریای خزر دور شده است، نسبت به شهرهای ساحل دمای هوای خنک‌تری داشته و رطوبت هوای آن کمتر است. اگر تصمیم دارید در این روزها به صومعه سرا سفر کنید می‌توانید به این جاذبه‌های طبیعی سفر رفته و آب و هوا عوض کنید:

جنگل‌های انبوه و روستاهای پلکانی

جنگل‌های انبوه و روستاهای پلکانی صومعه‌سرا، از دیگر جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. این روستاها با خانه‌های چوبی و باغات سرسبز، فضایی آرام و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌کنند. پیاده‌روی در دل جنگل‌ها و بازدید از روستاهای پلکانی، تجربه‌ای متفاوت و جذاب خواهد بود.

جاذبه‌های تاریخی

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، صومعه‌سرا دارای جاذبه‌های تاریخی نیز هست. مناره بازار گسکر، محوطه تاریخی هفت دغنان و پل خشتی گوراب تولم از جمله این جاذبه‌ها هستند.

پارک جنگلی سیاه کوه

پارک جنگلی سیاه کوه یکی از زیباترین و بکرترین مناطق طبیعی شهرستان صومعه‌سرا است که با طبیعت چشم‌نواز و هوای پاک خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. این پارک جنگلی که پوشیده از درختان افراست، با طبیعتی چشم‌نواز و بینظیر، آب‌و‌هوایی تمیز و مناظری دیدنی از کوه و جلگه، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در استان گیلان محسوب می‌شود.

5. خلخال

حال به سراغ خنک‌ترین شهری می‌رویم که در هفته پیش رو پناهگاه بسیاری از گردشگران خواهد بود؛ یعنی خلخال که دمای هوا آن از °11 تا °33 متغیر بوده و در برخی نقاط به شدت خنک است. این سرزمین رویایی و سرسبز که شهرهای گیلانی و شهرهای اردبیلی را به یکدیگر پیوند می‌دهد جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد که می‌تواند سفری حیرت انگیز را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

آبشار لونک؛ گوشه‌ای از بهشت گمشده گیلان + عکس

روستای اندبیل

روستای اندبیل، یکی از زیباترین و خنک‌ترین روستاهای ییلاقی خلخال است که در ارتفاعات قرار دارد. این روستا با خانه‌های چوبی، باغ‌های سرسبز و آب و هوای خنک، فضایی آرام و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌کند. پیاده‌روی در دل طبیعت بکر این روستا، تنفس هوای پاک و لذت بردن از مناظر کوهستانی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.پل معلق پیرتقی

پل معلق پیرتقی، یکی از جاذبه‌های گردشگری جدید و هیجان‌انگیز خلخال است که بر روی رودخانه قزل اوزن ساخته شده است. عبور از این پل و تماشای مناظر اطراف، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. این پل در ارتفاعی مناسب از سطح رودخانه قرار دارد و با عبور از آن، احساس پرواز خواهید کرد.

منطقه گردشگری ازناو

منطقه گردشگری ازناو، یکی از زیباترین مناطق طبیعی خلخال است که با جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای دل‌انگیز، فضایی رویایی برای طبیعت‌گردی فراهم می‌کند. پیاده‌روی در دل این جنگل‌ها، شنا در آب‌های خنک رودخانه و تماشای آبشارهای زیبا، از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این منطقه انجام دهید.

 

منبع: راهنماتو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر