معرفی روستای میامی مشهد | جاهای دیدنی میامی مشهد

میامی مشهد، روستایی با امام‌ زاده، کاروان‌ سرا و آب گرم + عکس

روستای میامی مشهد از اون روستا های همه چی تمومه که صفر تا صد یه تفریح جانانه رو تو خودش داره.

Capture
ویکی گردی:

میامی مشهد یکی از روستاهای خراسان رضوی است که جزئی از دهستان میامی مشهد محسوب می‎‌شود. روستای میامی مشهد حدود ۳۰۰۰ نفر جمعیت داشته و چند جاذبه تاریخی-گردشگری در آن واقع شده است. یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که در این میامی مشهد وجود دارد، مرقد امام‌زاده یحیی است. این شخص از نوادگان امام زین‌العابدین(ع) بوده که سال ۱۰۷ (ق) در این مکان به شهادت رسیده و از همان زمان تاکنون باعث اهمیت میامی شده.است.

جاهای دیدنی میامی مشهد

همان طور که گفته شد، این منطقه در دهستان میامی واقع شده است و تقریبا فاصله زیادی از مشهد دارد. در میامی جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری زیادی وجود دارد که برخی از مسافران هنگام سفر به مشهد، از آن‌ها بازدید می‌کنند.

ازجمله این مکان‌ها می‌توان به کاروان‌سرا عباس‌آباد، آبِ گرم، امام‌زاده یحیی و کاروان‌سرای میامی اشاره کرد. اگر می‌خواهید با این مکان‌ها آشنا شوید در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

کاروانسرای میامی مشهد

اگر به بناهای تاریخی علاقه‌مندید، حتما سری به این روستا بزنید، زیرا یکی از زیباترین کاروان‌سراهای باستانی خراسان رضوی در آن واقع شده است. باستان‌شناسان، طبق شواهد به‌دست‌آمده، زمان ساخت این بنا را مربوط به دوران صفویه تخمین زده‌اند.

این کاروان‌سرا ۵۲۵۰ مترمربع مساحت دارد. زمانی که به این مکان قدم می‌گذارید با ساختمانی چهار ایوانی و V شکل مواجه خواهید شد. در حال حاضر کاروان‌سرای میامی در لیست آثار ملی ثبت شده و بازدید از آن برای همگان آزاد است.

منبع: علی بابا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر