معرفی آبشار لونک | عکس های آبشار لونک

آبشار لونک؛ گوشه‌ای از بهشت گمشده گیلان + عکس

اگر رویای سفر در طبیعت بکر گیلان را در سر می‌پرورانید، حتما از آبشار لونک دیدن کنید که نوای آب و سنگ را بر دامان کوه درفک می‌سراید. این آبشار دوقلو در فصول پرآب یکی می‌شود و جاذبه‌ای شگفت‌انگیز را خلق می‌کند.

Abshar-loonak.jpgWikipedia
ویکی گردی:

آبشار لونک دیلمان یکی از جاهای دیدنی گیلان است که به رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در زمینه هتل‌داری، رستوران‌داری، صنایع‌دستی و همچنین حمل‌و‌نقل کمک می‌کند. آبشار لونک در جنگل‌های انبوه هیرکانی قرار دارد و از جاذبه‌های طبیعی بکر و دیدنی استان گیلان به شمار می‌رود. بلندای آبشار لونک سیاهکل حدود ۱۰ متر است و در تمام طول سال آب دارد. البته میزان آب آن در فصل‌های کم‌آب به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. با ما همراه باشد تا با آبشار لونک بیشتر آشنا شوید.

آبشار لونک دیلمان

صدای دلنشین آبشار لونک در سکوت کوهساران یکی از جاذبه‌های اصلی این مکان است که به آرامش روح و روان شما کمک می‌کند. بنابراین اگر دنبال تفریحی آرامش‌بخش در دل طبیعت و به دور از هیاهوی شهر هستید، آبشار لونک انتخابی ایدئال است؛ شنا‌کردن در آبشار لونک به دلیل وجود سنگ‌ها و صخره‌های متعدد توصیه نمی‌شود.

جالب است بدانید واژه «لونک» در گویش گیلکی به معنای محل غارها یا محل سوراخ‌ها است و به ویژگی‌های طبیعی آبشار لونک اشاره دارد.

آبشار لونک کجاست؟

آبشار لونک در استان گیلان، کیلومتر ۲۵ جاده سیاهکل-دیلمان واقع شده است. روستای گرمو و روستای لونک سیاهکل نزدیک این آبشار قرار دارند.

آبشار لونک کجاست؟

بهترین مسیر دسترسی به آبشار لونک

برای رسیدن به این آبشار باید خودتان را به رشت برسانید. سپس به لاهیجان و جاده سیاهکل به دیلمان بروید تا به آبشار لونک برسید.

اگر قصد دارید از سیاهکل به آبشار لونک بروید، باید مسیر جاده جنگلی را طی کنید. شهرستان سیاهکل از آبشار لونک حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

در صورتی هم که از روستای دیلمان عازم آبشار هستید، لازم است پنج کیلومتر پیاده‌روی کنید که حدودا یک ساعت طول می‌کشد.

رفتن به آبشار لونک

 

منبع: علی بابا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر