معرفی آبشار شاهاندشت | آدرس آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت؛ جاذبه‌ای طبیعی و تاریخی در دو ساعتی تهران

اگه دوست دارین

shahandasht-waterfall
ویکی گردی:

در میان جاذبه‌های بی‌نظیر مازندران، آبشار شاهاندشت یک جاذبه‌ طبیعی و در عین حال تاریخی است شکوه و عظمتی خاص خود را دارند. آبشار شاهاندشت آمل، بلندترین آبشار مازندران، با غرور و شکوه هر چه تمام‌تر خودنمایی می‌کند. در این جا آبشاری را خواهید یافت که از تنگه الیاس سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از میان کوهی هرمی‌شکل به پایین جاری می‌شود که از نفس‌گیرترین جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آید و بلندترین آبشار آن استان است. آبشار شاهاندشت از هشت طبقه تشکیل‌ می‌شود که در مجموع ۱۸۰ متر طول دارد. دو طبقه اول این آبشار را که پشت سر می‌گذارید، به محوطه‌ای زیبا می‌رسید که می‌توانید به‌راحتی درب پشتی قلعه ملک بهمن را از آنجا تماشا کنید.

پس از آن سه طبقه از این مجموعه آبشار را پیاپی پشت سر می‌گذارید تا به یکی از زیباترین بخش‌های سفر خود برسید آبشار ششم. مدتی در این مکان زیبا سپری کنید و بعد دو طبقه نهایی را هم بروید تا سرانجام به بلندترین آبشار شاهاندشت با طول ۵۱ متر برسید.

یکی از زیبایی‌های این منطقه که هر لحظه شگرفی خاص خود را دارد، تماشای قله سفید پوش دماوند در ارتفاعات آبشار شاهاندشت است. این منطقه جذاب، فرصتی برای دیدن زیبایی‌های طبیعت، پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و بهتر از همه آب‌تنی است.

آبشار شاهاندشت کجاست؟

آبشار شاهاندشت در منطقه لاریجان قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید به سمت روستایی به همین نام در کیلومتر ۹۶ جاده هراز برانید. یکی از جذابیت‌های این مسیر آن است از سمت جاده منظره زیبای آبشار شاهاندشت را می‌شود دید.

بهترین مسیر رفتن به آبشار شاهاندشت

دو مسیر برای رسیدن به آبشار شاهاندشت وجود دارد.

مسیر اول: جاده هزار، نرسیده به شنگلده، جاده روستای شاهاندشت.

شما می‌توانید ماشین خود در کنار رودخانه هراز پارک کنید و بعد حدود ۴۵ دقیقه تا رسیدن به آبشار پیاده‌روی کنید.

مسیر دوم: جاده هزار، نرسیده به شنگلده، گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت.

اینجا می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ شاهاندشت پارک کنید و برای رسیدن به آبشار ۱۵ دقیقه پیاده‌‌روی کنید. این مسیر انتخاب بهتری است که اغلب افراد از آن تردد می‌کنند.

مشخصات آبشار شاهاندشت

در جاده هراز، دو ساعت که از تهران دور شوید، به منطقه‌ای به نام لاریجان خواهید رسید. کافی است به سمت ‌به روستای شاهاندشت برانید تا در ارتفاعات مشرف به این روستا، آبشار شاهاندشت را ملاقات کنید.

منبع: علی بابا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر