معرفی دشت دریاسر | آدرس دشت دریاسر

دشت دریاسر تنکابن یا بهشت اردیبهشت ایران! + عکس

دشت دریاسر در استان مازندران قرار دارد که از یک بخش به جنگل‌های سرسبز شمال متصل است و از طرف دیگر یخچال‌های رشته کوه الموت آن را محاصره کرده‌اند.

03-10
ویکی گردی:

دشت دریاسر کجاست؟ تا به‌حال چیزی در مورد این محل زیبا به گوشتان خورده است؟ «بهشت اردیبهشت ایران» لقب دشت دریاسر تنکابن است که در منطقه دوهزار با هر فصل رنگ‌وبوی متفاوتی برای میزبانی از مسافران دارد. کافی است بدون شک زیبایی‌های هیجان‌انگیز دشت دریاسر تنکابن را در هر محیطی تجربه نخواهید کرد. این دشت از غرب به گردنه سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود می‌شود. دشت دریاسر تنکابن جاذبه‌ای از منطقه شمال ایران است که با زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود بهترین محل برای طبیعت‌گردی و کمپینگ به شمار می‌آید.

چرا باید به دشت دریاسر سفر کنید؟

مهم نیست در کدام یک از فصل‌های سال قرار داریم؛ تنها کافی است قصد سفر به دشت دریاسر را در سر داشته باشید. چون در هرروز از سال زیبایی‌های کم‌نظیر آن به استقبالتان می‌آید و بهترین‌ها را در ذهن شما به ثبت می‌رساند. اگر جزو آن دسته از افراد خوش‌شانس هستید که در فصل بهار و ماه اردیبهشت ایده سفر به دشت دریاسر به ذهنشان رسیده، بدانید که قرار است گل‌های زرد رنگ بابونه شما را به آغوش بکشند.

فیروزه ای ترین رودخانه ایران در یک ساعتی تهران + عکس

سفر به دشت دریاسر

 

 

در انتهای گل‌های زرد چشمه‌هایی وجود دارد که صدای جوشیدن آب از آ‌ن‌ها آرامش محیط را چند برابر می‌کند. در کنار تمام این زیبایی‌ها رودخانه پر از آب جریان دارد که قدرت خود را از ارتفاعات سیالان گرفته است. بی‌دلیل نیست که در کنار این زیبایی‌ها دشت دریاسر لقب بهشت اردیبهشت ایران را گرفته است.

منطقه جنگلی اوریم کجاست؟ | اوریم؛ بهشتی در دل سواد کوه! + عکس

چرا به این دشت بهشت اردیبهشت ایران می‌گویند؟

مواردی که تا به‌این‌جا گفتیم کم نیست؛ اما در واقع زیبایی‌های این منطقه به این موارد ختم نمی‌شود. اگر به کوه‌نوردی علاقه دارید، بعد از کمپینگ در قسمت زیبایی از دشت دریاسر اراده خود را برای بالا رفتن از کوه‌های این منطقه به کار بگیرید. شما جزو آن دسته از افرادی هستید که کوه‌نوردی را حرفه‌ای انجام می‌دهند؟ پس قله سیالان را انتخاب کنید تا از ارتفاع بالا، دشت دریاسر تنکابن را ببینید.

علت نامگذاری دشت دیاسر

 

 

در این منطقه دیگر خبری از آلودگی هوا نیست و می‌توانید ستاره‌های آسمان را بببنید، البته اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که وسایل موردنیاز برای اقامت در هنگام شب را به‌همراه داشته باشید.

ییلاق سوادکوه؛ بهشت گمشده در میان کوه‌ های مازندران + عکس

چرا دشت را با این اسم نام‌گذاری کرده‌اند؟

باید از پیچ‌وخم‌های جاده دوهزار عبور کنید و بعد از منطقه عسل محله در بخش جنوب‌غربی تنکابن، دشتی را از دور ببینید که یادآور بهشت است. هر قسمت از این محل مانند تابلوی نقاشی بزرگی است که انتهای مسیر قرار دارد. ارتفاع کم دشت دریاسر کنار کوه بلندی که آن را در آغوش کشیده‌اند باعث شده تا دشت نام بگیرد.

نامگذاری دشت دریاسر

 

 

آب‌وهوای دشت دریاسر چطور است؟

ارتفاعی که دشت دریاسر تنکابن از سطح دریا دارد حدود دوهزار متر است. پس می‌توان گفت جزو مناطق کوهستانی محسوب می‌شود. به‌همین دلیل سرمای این منطقه در فصل زمستان ممکن است برای افرادی که به محیط‌های گرم عادت دارند کمی ناراحت‌کننده باشد.

آب و هوای دشت دریاسر

 

 

در فصل پاییز بیشتر اوقات باران می‌بارد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم از زیبایی‌ها و آب‌وهوای بی‌نظیر دشت دریاسر در فصل‌های تابستان و بهار غافل نشوید. آب‌وهوای مناسب در این دوره زمانی باعث پوشش گیاهی زیبا در بهشت اردیبهشت ایران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر