معرفی تنگه هلت | تنگه هلت کجاست؟ | تنگه هلت لرستان

تنگه هلت؛ رودخانه رویایی لرستان + عکس

در این بخش از جاذبه های گردشگری سایت ویکی گردی به معرفی تنگه هلت لرستان می پردازیم. با ما همراه باشید.

تنگه هلت؛
ویکی گردی:

تنگه هلت لرستان یکی از زیباترین مناظر طبیعی ایران است که شما را شگفت زده می‌کند. شاید تنگه هلت لرستان برای شما یادآور آبشارهای بی نظیرش باشد. با ویکی گردی همراه باشید تا به تنگه هلت  لرستان سفر کنیم.

تنگه هلت کجاست؟

تنگه هلت در جنوب استان لرستان و در نزدیکی شهرستان پل‌دختر واقع شده است. دسترسی به این دره از طریق جاده‌های پل‌دختر و خرم‌آباد امکان‌پذیر است. اگر به دنبال یک دریاچه رویایی هستید، دریاچه زیبای ولشت، بهشت کلاردشت را از دست ندهید.

هتل‌ های لاکچری خرم آباد «لرستان» + عکس

ط-3

بهترین زمان سفر به تنگه هلت

بهترین زمان برای بازدید از تنگه هلت فصل بهار و اوایل تابستان است، زمانی که هوا معتدل و طبیعت اطراف سرسبز است. در این زمان، جریان آب رودخانه نیز به بیشترین حد خود می‌رسد که تجربه‌ای بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعی تنگه فراهم می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به تنگه هلت لرستان

تنگه هلت در نزدیکی چندین جاذبه گردشگری دیگر قرار دارد که می‌توانید در سفر خود به آن‌ها نیز سر بزنید:

آبشار نوژیان: یکی از زیباترین آبشارهای لرستان با طبیعتی بکر و دیدنی.

دشت لاله‌های واژگون: این دشت با فرشی از گل‌های لاله واژگون به ویژه در فصل بهار جلوه‌ای شگفت‌انگیز دارد.

آبشار آب سفید: معروف به عروس آبشارهای ایران، با آب زلال و خروشانی که از دل کوه به پایین می‌ریزد.

آبشار آب سفید ؛ عروس آبشارهای ایران | آبشار آب سفید کجاست؟ + عکس

ملکی-44

امکانات رفاهی و تفریحی تنگه هلت لرستان

تنگه هلت به دلیل طبیعی و بکر بودن، امکانات رفاهی محدودی دارد. بنابراین، بازدیدکنندگان باید خود را برای یک ماجراجویی در دل طبیعت آماده کنند و وسایل ضروری مانند آب، غذا، و لباس مناسب همراه داشته باشند. اما این کمبود امکانات به معنای تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد از طبیعت دست نخورده و بکر است.

برای اقامت می‌توانید از اقامتگاه‌های موجود در شهرستان پل‌دختر یا خرم‌آباد استفاده کنید. همچنین می‌توانید کمپینگ در طبیعت را تجربه کنید، اما باید تجهیزات و ملزومات کمپینگ را به همراه داشته باشید و از اصول ایمنی و حفاظت از محیط زیست پیروی کنید.

تو این آبشار مرگبار به جای آب، آتش میریزه! + عکس

تنگه هلت باستانی

تنگه هلت با قدمتی چندین هزار‌ساله، در اثر فرسایش سنگ‌ها و جریان آب شکل‌گرفته است. این دره با دیواره‌های بلند و تنگ خود، فضایی شگفت‌انگیز برای عاشقان طبیعت‌گردی و ماجراجویی فراهم می‌کند. قدم‌گذاشتن در تنگه و رویارویی باعظمت و شکوه طبیعت، حس و حالی غیرقابل‌توصیف ایجاد می‌کند. شنیدن صدای پای آب در رودخانه، لمس نسیم خنک کوهستان و نشاطی که از برخورد آب‌ خنک در مسیر رودخانه تجربه می‌کنید، حس خوب مراقبه و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

ج-8

بهترین مسیر تنگه هلت لرستان

برای رسیدن به تنگه هلت از تهران، بهترین مسیر از طریق جاده خرم‌آباد و سپس پل‌دختر است. این مسیر حدود ۶۲۰ کیلومتر طول دارد و تقریباً ۶ تا ۷ ساعت زمان می‌برد. تنگه هلت در مسیر آزادراه خرم‌آباد به اندیمشک قرار دارد. اگر از سمت خرم‌آباد حرکت کنید بعد از تونل خرگوشان یک، باید در بریدگی خاکی کنار جاده پارک کرده و سرپایینی خاکی را پیاده تا ورودی تنگه بروید. اگر هم از سمت اندیمشک در راه هستید، بعد از تونل خرگوشان دو به‌سمت همان بریدگی خاکی بروید.

منبع: دلتا مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر