رودخانه آبی فیروزه ای مازندران

فیروزه ای ترین رودخانه ایران در یک ساعتی تهران + عکس

رودخانه آبی فیروزه ای از جاذبه‌های طبیعی بکر مازندران است که رودخانه‌ای خروشان و طبیعت سرسبز، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی، آب‌بازی و گذراندن اوقات فراغت در دل طبیعت است.

رودخانه آبی فیروزه ای
ویکی گردی:

رودخانه آبی فیروزه ای مازندران کجاست؟ اگر می‌خواهید اندکی از گرما و ترافیک و آلودگی پایتخت دور شوید و به فکر طبیعتی بکر در نزدیکی پایتخت هستید،مقصد پیشنهادی ما به شما در این بخش از ویکی گردی ، رودخانه آبی فیروزه ای مازندران در دره زمان پلور است، دره زمان از جاذبه‌های کمتر شناخته شده و نسبتاً بکر است که سفری جذاب خنک و ارزان را ر روزهای گرم تابستانی به شما پیشنهاد می‌دهد،پس برای تجربه هوایی پاک و عاری از آلودگی و لمس سکوت و دوری از هیاهوی شهری به رودخانه آبی فیروزه ای مازندران زیبا سفر کنید.

رودخانه آبی فیروزه ای کجاست؟

رودخانه آبی فیروزه ای در تنگه یا دره زمان در پلور قرار گرفته است، پلور یکی از روستاهای آمل در استان مازندران می باشد که در 80 کیلومتری استان تهران قرار گرفته است البته فاصله دره زمان از مرکز شهر تهران، 102 کیلومتر (یک ساعت و 45 دقیقه) و از مرکز شهر کرج، 150 کیلومتر (دو ساعت و 20 دقیقه) است. در وسط این تنگه‌ زیبا و بکر در دل شهرستان پلور، رودخونه ای وجود دارد که عمق آب آن در جاهای مختلف متفاوت و برخی نقاط تا یک و نیم متر هم می رسد. از نظر گردشگران دره زمان بی شباهت به تنگه واشی نیست.

بهترین زمان بازدید بهار و تابستان

روستای پلور به‌ واسطه آب‌و‌هوای معتدل، گردشگران بسیاری را در اواخر بهار و تابستان به‌سمت خود می‌کشاند، در پاییز و زمستان این منطقه سرد بوده و برای سفر خوب نیست. مسیر ترکیبی از پیاده روی در خشکی و آب است به این منظور بهتر است لباس مناسبی را انتخاب نمایید تا از خیس شدن آن نگران نشوید.

دیدنیهای دره زمان

دره زمان ترکیبی از پیاده‌روی در خشکی و آب است و اگر مسیر 40 دقیقه‌ای آن را تا انتها بروید، به یک آبشار بسیار زیبا می‌رسید که روح آدمی را جلا می‌بخشد. در مسیر گشت‌وگذار در دره زمان با حوضچه‌های آبی نیز روبه‌رو خواهید شد که برای شنا و آبتنی فوق‌العاده هستند.رودخانه‌نوردی در آب خنک، تماشای طبیعت زیبای منطقه پلور،شنا و آب‌تنی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که گردشگران و طبیعت‌گردان را به دره زمان می‌کشانند؛ آبشار و چشمه قلعه دختر، آبشار شاهاندشت و قلعه ملک بهمن، پارک ملی لار، دریاچه امامزاده علی (ع)، دشت آزو در دامنه کوه پاشوره نیز از جاهای دیدنی اطراف دره زمان هستند.

چطوری بریم؟

برای رفتن به رودخانه آبی در دره زمان به سمت شرق تهران حرکت کنید و از بزرگراه سردار سلیمانی خود را به جاده هراز رسانید، پس از عبور از رودهن و گردنه امام زاده هاشم به ابتدای جاده لار خواهید رسید اولین دور برگردان را بپیچید و به سمت تهران بیایید سپس از یک جاده فرعی در سمت راست وارد یک راه فرعی شوید و مسیر را ادامه داده و کمی جلوتر از چپ خارج شوید سپس به راست برانید تا به پل سنگی روی رودخانه لار برسید این نقطه ابتدای مسیر دره زمان است.

نکات مهم

دره زمان امکانات خاصی ندارد؛ پس تمام وسایل لازم را پیش از سفر تهیه کنید و شرایط هوا را بسنجید، حتما یک لباس و کفش اضافه با خود به‌همراه ببرید، تا جای ممکن سبک سفر کنید و تمام وسایل خود را در کیسه‌های ضدآب یا سه کیسه پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید.

در دره زمان هیچ‌گونه امکان اقامت شبانه (اقامتگاه، بومگردی و هتل) وجود ندارد و شما در صورت تمایل برای اقامت بیشتر از یک روز می‌توانید به اقامتگاه‌های بومگردی روستای پلور مانند بومگردی نهر سنگی پلور یا روستاها و شهرهای نزدیک بروید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر