معرفی دهکده برنجستانک | دهکده زمزم

دهکده برنجستانک بهترین مقصد برای آخر هفته‌ تهرانی‌ ها + عکس

در این مطلب از ویکی گردی با ما همراه باشید تا با دهکده زیبای برنجستانک به طور کامل آشنا شوید.

برنجستانک
ویکی گردی:

دهکده برنجستانک که به دهکده زمزم شناخته می‌شود، یکی از مناطق زیبای استان مازندران در شمال ایران است که با طبیعتی دلنشین و امکانات تفریحی مناسب، سالانه میزبان گردشگران زیادی است. دهکده برنجستانک واقع در ارتفاعات سرسبز سوادکوه با اقامتگاه‌های خاص، مناظر طبیعی آرامش‌بخش و فراهم‌آوردن فضاهای تفریحی متنوع، برای علاقه‌مندان به استراحت و تفریح، یک مقصد بی‌نظیر است. دهکده برنجستانک دارای چشم‌اندازها و مناطق دیدنی زیادی است که هر ساله جذب گردشگران و طبیعت‌گردان می‌شود.

جاهای دیدنی دهکده برنجستانک

دریاچه گل پل شاهی

پس از طی‌کردن پنج کیلومتر از روستای برنجستانک و رفتن به میان جنگل‌های سوادکوه، یک دریاچه زیبا واقع شده که به وسعت پنج هکتار، جلوه‌ای زیبا و دلنشین به این منطقه می‌دهد. آب این دریاچه شیرین است و پرنده‌ها از این آب برای نوشیدن استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید در آب شنا کنید، اما باید مراقب عمق زیاد آن باشید، چون عمق این دریاچه حداقل پنج‌متر است.

کشتی سواری در دریاچه برنجستانک سوادکوه + عکس

برنجستانک

هفت آبشار

هفت آبشار که از جاذبه‌های زیبای اطراف دهکده گردشگری زمزم برنجستانک و یکی از مقاصد دیدنی قائم‌شهر محسوب می‌شود که شبیه پلکانی روی‌هم قرار گرفته‌ است. هر یک از این هفت آبشار دارای ارتفاع ۹ متری است که برای عکاسی‌کردن و تصویربرداری از مراتع سبز و جنگل لفور مناسب است. همچنین اگر به شنا علاقه‌ دارید، می‌توانید در حوضچه هفت آبشار برنجستانک کمی آب‌تنی کنید و از بودن در طبیعت لذت ببرید.

سد برنجستانک

سد برنجستانک که همان صد زمزم برنجستانک است. در منطقه حفاظت‌شده و جنگلی انجیلی و خیبوس ساخته شده که کشاورزان و منابع طبیعی منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند. این سد روی رود تیچون واقع شده و فاصله آن با روستای برنجک حدود ۸ کیلومتر است. باتوجه‌به اینکه این سد در دل جنگل ساخته شده. منظره‌ای بسیار زیبا و تماشایی دارد و محل مناسبی برای عکاسی‌کردن است.

جنگل و مرداب قادیکلا

جنگل و مرداب قادیکلا در قلب دهستان علی‌آباد قرار دارد و از جاذبه‌های جذاب قائم‌شهر است. این روستا که در فاصله ۲ کیلومتری جنگل‌ قرار دارد، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین روستاهای این منطقه شناخته می‌شود.

1 روز فرصت دارم کجای شمال رو برای سفر انتخاب کنم؟

منطقه حفاظت شده خیبوس

منطقه حافظت ‌شده خیبوس با مساحتی حدود ۳۴۷۱ هکتار، بخشی از جنگل‌های هیرکانی شمال ایران را تشکیل می‌دهند. جاذبه‌ای بی‌نظیر برای طبیعت‌گردی و کاوشگران طبیعت است. رودخانه توجی که از میان این منطقه عبور می‌کند. این جنگل را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. برای علاقه‌مندان به عکاسی، به عنوان یک انتخاب جذاب است. زیرا می‌توانند با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای عکاسی، لحظات بی‌نظیر و فوق‌العاده از طبیعت را ثبت کنند. از طرفی، ممکن است بتوانید جانورانی مثل روباه، پلنگ، مارال، خرس قهوه‌ای یا سنجاقک‌ها را ببینید.

تفریحات در دهکده گردشگری برنجستانک

دهکده گردشگری برنجستانک با تفریحات جذاب، برای گردشگران از هر سن و سلیقه، یک مقصد مناسب است. از جمله تفریحاتی که در این دهکده می‌توانید انجام دهید پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی، ماهیگیری در دریاچه، سوارکاری، قایقرانی، دوچرخه‌سواری در مسیرهای جنگلی، کوهنوردی در ارتفاعات سرسبز، شنا در دریاچه‌های زیبا و پیک‌نیک کرد هستند. بنابراین، هر کس بر اساس سلیقه و علاقه خود می‌تواند از این فعالیت‌های تفریحی لذت ببرد و زمان خود را در دهکده گردشگری برنجستانک به‌خوبی سپری کند.

برنجستانک

آب‌وهوای برنجستانک

در نیمه اول سال و در فصول گرم، برنجستانک با آب‌وهوایی معتدل و خنک مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد. باعث می‌شود هر کسی حداقل یکبار در زندگی‌ خود برای تجربه این زیبایی‌ها به این منطقه سفر کند. البته باید توجه داشت که در این فصل‌ها ممکن است هوا رطوبت بیشتری داشته باشد. در نیمه دوم سال، آب‌وهوای این منطقه بسیار سرد می‌شود. هوای ابری و بارانی، ممکن است برف‌وباران برنامه‌های شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. بنابراین، انتخاب لباس‌های گرم و انعطاف‌پذیری در سفر برای روزهای سرد این منطقه توصیه می‌شود.

کجای شمال ویلا بخریم؟ + عکس

بهترین زمان سفر به برنجستانک

آب‌وهوای دهکده گردشگری برنجستانک در نیمه اول سال معتدل و خنک است. در فصل پاییز، دهکده برنجستانک مقصد مناسبی برای تماشای درختان و طبیعت پاییزی است که زیبایی طبیعت ییلاقی را به تصویر می‌کشند. زمستان‌های این منطقه هم با وجود زیبایی‌های فراوان، کمی سرد است. برای سفر به اینجا بهتر است از لباس‌های گرم استفاده کنید. اما بدون شک، بهترین زمان برای سفر به برنجستانک بهار و تابستان به‌ویژه در اردیبهشت‌ماه است. که این منطقه را به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگی‌ تبدیل می‌کند.

برنجستانک

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر