شفشاون | عکس های شفشاون | معرفی شهر شفشاون | شهر آبی رنگ

شهر فیروزه ای مراکش، آبی ترین شهر جهان + عکس

شفشاون یه شهر کوچیکه که به دلیل داشتن ساختمان، دیوارها و پنجره های آبی اش شهرت جهانی دارد.

شفشاون
ویکی گردی:

شفشاون یکی از شهر های مراکش هشت که به نام شهر آبی شهرت داره. البته که یه این شهر آبی شهر آب یا شهر آسمانی هم میگن و این شهر یکی از ساکت‌ترین شهرهای دنیاست. هوای تازه، نبود ترافیک . آلودگی و نیز قرار گرفتن در کناره‌های دریای مدیترانه جذابیت بی‌نظیری به شهر آبی شفشاون داده است.

شفشاون جمعیتی ۴۰۰۰۰ نفری را در خود جا داده است. این شهر درست در قلب کوه های ریف مراکش واقع شده است و یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصد توریستی گردشگری در دنیا است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد.

معرفی جاهای دیدنی مراکش | جاهای دیدنی مراکش + عکس

سفر به شفشاون مراکش سفری ارزان خواهد بود، هتل ها و اقامت گاه های آن ارزان و کاملا قابل قبول هستند و در بالای همه ی این ها خود شهر با خانه های شسته رفته ی سفید  و آبی است که در پس زمینه ای از کوه های قهوه ای تیره ی ریف قرار گرفته اند.

احتمالا از خودتان می پرسید چرا آبی؟ ایده ی آن از کجا آمده است؟

در دهه ی ۱۹۳۰ میلادی گروهی از مردمی که در آنجا زدگی می کردند تصمیم گرفتند تا شهر را به این رنگ، رنگ بزنند. زیبایی کوه های شفشاون که دور تا دور این شهر را احاطه کرده اند در کنار رنگ روشن شهر، تضاد دید بسیار زیبایی به وجود آورده است و به جرات می توان گفت که اگر شفشاون آبی نبود، امکان نداشت تا این اندازه توریست به خود جذب کند.

پس از این جا می توان فهمید که گاهی اوقات یک ایده ی خیلی ساده در یک جای معمولی هم تا چه اندازه می تواند آن را شگفت انگیز کند… زیبایی در کنار اتمسفر ساکت و آرام آن شفشاون را برای گردشگرها بسیار جذاب کرده است.

10 تا از خانه های عجیب و غریب افسانه ای در سراسر جهان + عکس

میدان اصلی شهر قدیمی شفشاون پر از کافه های رنگاوارنگ و جذاب است که در آن میتوان خیل جمعیت مردم محلی و توریست هایی که از این شهر دیدن می کنند را دید. در طول تابستان چیزی حدود ۲۰۰ هتل به توریست های اروپایی جا می دهد و همین عدد کافیست تا متوجه تعد بالای گردشگرای شفشان شد.
علاوه بر همه ی این ها شفشاون مراکش مقصدی عالی برای خرید هم محسوب می شود چرا که در آن می توان سوغاتی هایی مثل صنایع دستی بسیار خاصی را دید و خریداری کرد که محال است در جای دیگری به غیر از مراکش بتوانید مانند آن را ببینید. پنیر بزی که توسط محلی های شفشاون درست می شود هم در بین توریست ها از محبوبیت یالایی برخوردار است.

از ساحل شیشه ای چی میدونی؟ | معرفی ساحل شیشه ای + عکس

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر