اطلاعات جاهای دیدنی مراکش | سفر به جاهای دیدنی مراکش

معرفی جاهای دیدنی مراکش | جاهای دیدنی مراکش + عکس

مراکش به عنوان کشور سرخ در میانه توریست‌ها شهرت دارد. جاهای دیدنی مراکش در قاره آفریقا واقع شده اند و سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کنند.

جاهای دیدنی مراکش
ویکی گردی:

تماشای جاهای دیدنی مراکش، این کشور بی نظیر با طبیعت بکر و ترکیب دوست داشتنی اش از فرهنگ سنتی عربی - آفریقایی و مدرنیته ی اروپایی، می تواند جزو بهترین تجربیات هر گردشگری باشد. بازدید از جاهای دیدنی مراکش که هرکدام نشان گر بخشی از فرهنگ و تاریخ پر ماجرای این کشور زیباست، سفر بسیار خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد. برای آشنایی هرچه بیشتر با جاهای دیدنی مراکش با ویکی گردی همراه باشید.

مسجد حسن الثانی

جاهای دیدنی مراکش

این مسجد در شهر کازابلانکا قرار دارد و بزرگترین مسجد مراکش و به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان محسوب می‌شود. در این مسجد بلندترین مناره‌های جهان قرار دارد. جالب است بدانید بخشی از این مسجد روی آب است و به عنوان نمادی از معماری اصیل مراکش در نظر گرفته می‌شود.

 

روستای شفشاون

جاهای دیدنی مراکش

روستای شفشان یک روستای تاریخی زیبا است که بر کرانه ساحل مدیترانه و جنوب تنگه جبل الطارق قرار دارد. این روستا به دلیل رنگ آبی ساختمان‌ها و خانه‌های خود مشهور است. روستای شفشان در سال ۱۹۳۰ به این شکل درآمد و از آن پس هر کسی که در این روستا خانه می‌سازد، باید آن را به رنگ آبی، طراحی کند. مردم این روستا معتقدند رنگ آبی نمادی از بهشت و آسمان است. 

 

شهر ولیلی

جاهای دیدنی مراکش

شهر تاریخی ولیلی در ۳۳ کیلومتری شهر تاریخی مکناس قرار دارد و آثار و ساختمان‌های فراوانی از روم باستان را در دل خود جای داده است. این شهر به عنوان شهر موریتانی شناخته می‌شود. برخی از جاذبه‌های دیدنی ولیلی شامل خانه اورفئوس  یکی از مشاهیر یونانی، خانه هرکول، خانه پری دریایی، سرای ستون، خانه چهار فصل و... است. شهر تاریخی ولیلی را به عنوان یکی از کامل ترین خرابه های به جا مانده از روم باستان می‌شناسند.

 

فاس البالی

جاهای دیدنی مراکش

فاس قدیمی‌ترین دانشگاه جهان از که در اواسط قرن نهم تاسیس شد. هنگامی که الهیات دستور زبان و قرآن دروسی بودند تدریس می‌شدند. جالب است بدانید فاس البلی به عنوان پایتخت صنایع دستی و غذاهای مراکش شناخته می‌شود. پس اگر به این شهر مراجعه کردید، حتماً غذاهای شور و شیرین آن را امتحان کنید. 

 

شهر طنجه

جاهای دیدنی مراکش

شهر طنجه در سال‌های گذشته به یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریستی مراکش تبدیل شده است. یکی از میدان‌های مشهور شهر طنجه، میدان پتیت سکو نام دارد که بسیاری از نویسندگان برای نوشتن مشهورترین داستان‌های خود از آن الهام گرفته‌اند. از دیگر جذابیت‌های این شهر کافه دیتروبت است که در دهه ۶۰ میلادی محلی برای تجمع نویسندگان و هنرمندان بسیار زیادی بوده است.‌ از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به کلیسای سنت اندرو، سواحل چشم انداز، غارهای هرکول و... اشاره کرد. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. 

 

ارگ چبی

جاهای دیدنی مراکش

ارگ چبی یک دشت شنی بزرگ است که در مراکش قرار دارد. تپه‌های شنی ارگ چبب به ارتفاع ۱۵۰ متر می‌رسند و فضایی با وسعت ۲۲ کیلومتر از شمال تا جنوب و ۵ الی ۱۰ کیلومتر را از قبل تا شرق دربر می‌گیرند. اهالی مراکش در گرم‌ترین اوقات سال به این ارگ مراجعه می‌کنند، تا خودشان را چند دقیقه‌ای برای گرم کردن زیر شن های داغ این ارگ مدفون کنند. جالب است بدانید این اقدام نوعی درمان برای بیماری روماتیسم محسوب می‌شود.

 

آگادیر 

جاهای دیدنی مراکش

اگر گشت و گذار چند روزه‌ میان جاهای دیدنی مراکش حسابی خسته‌تان کرده و دنبال جایی برای تجدید قوا می‌گردید، شهر آگادیر حتما گزینه‌ای مناسب برای شماست. این شهر، بخاطر سواحل شنی وسیعش شهرت زیادی دارد. مزیت دیگر این سواحل، تمیزی و سکوت عجیب آن است. یکی از نکات جالب و دوست‌داشتنی این شهر، حمام‌های سنتی آن است که شیک‌ترین و لوکس‌ترین آن، حمام آرگان پلاس نام دارد. نیازی به گفتن نیست که اصیل‌ترین نوع روغن آرگان که در سرتاسر دنیا برای سلامت پوست و مو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مراکش تولید می‌شود.

 

جامع الفنا

جاهای دیدنی مراکش

یکی از جاذبه‌های گردشگری هیجان انگیز مراکش جامع الفنا است. شما می‌توانید در جامع الفنا غذاهای خیابانی، انواع غذاهای محلی، کباب‌ها و سالادهای خوشمزه مراکشی را امتحان کنید. بهتر است بدانید که این غذاها گران‌قیمت نیستند. این میدان در کنار بازار اصلی شهر مراکش قرار دارد و از کوچه‌های پیچ در پیچ و مغازه‌های کوچک تشکیل شده است. 

 

مسجد جامع کتیبه

جاهای دیدنی مراکش

مسجد جامع ملک طیبه دارای مناره‌های بلند هفت متری است و به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین نمادهای شهری مراکش در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید از فواصل بسیار دور و از جهات مختلف مناره‌های این مسجد را مشاهده کنید. مطابق افسانه های محلی زمانی که این مسجد ساخته می‌شد، نخستین موذنی که بر فراز مناره‌های آن اذان می گفت فردی نابینا بود. زیرا این مناره‌ها به اندازه ای بلند بودند که از بالای آن می‌شد حرمسرای حاکم شهر را مشاهده کرد. این مسجد در سال ۱۳۶۲ بنا شد و به عنوان یکی از موفق ترین نمونه‌های معماری مراکش شناخته می‌شود. بهتر است بدانید غیر مسلمانان نمی‌توانند به نمازخانه این مسجد وارد شوند.

 

مدرسه بن یوسف

جاهای دیدنی مراکش

مدرسه علی بن یوسف یک مدرسه قرآنی است که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این مدرسه به عنوان بزرگترین موسسه در شمال آفریقا شناخته می‌شود. به جرأت می‌توان از آن به عنوان زیبا ترین مدرسه دنیا نام برد. تزیینات این مدرسه با استفاده از سنگ مرمر گچ و چوب حکاکی صورت گرفته است. 

 

کاخ باهیه

جاهای دیدنی مراکش

در قرن نوزدهم این قصر زیبا و مجلل جهت اقامت بو احمد، وزیر اعظم مراکش ساخته شده است. بخش‌های داخلی این کاخ با کاشی‌های رنگارنگ با طرح‌های زیبای مراکشی، نقاشی‌ها و دیوار مزین شده است. طراحی و تزیین این کاخ می‌تواند به خوبی زندگی مجلل و اعیانی اشراف آن زمان را نشان دهد. اطراف این کاخ زیبا را با های سرسبز و پرگل احاطه کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر