معرفی جاذبه های سوادکوه

ییلاق سوادکوه؛ بهشت گمشده در میان کوه‌ های مازندران + عکس

بهترین زمان سفر به ییلاق سوادکوه، فصل بهار و تابستان است که طبیعت در سرسبزترین حالت خود قرار دارد.

سواد کوه
ویکی گردی:

سوادکوه، سفری به دل طبیعت. سوادکوه، یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوای استان مازندران است که در دامنه‌های البرز مرکزی و در همسایگی استان سمنان واقع شده است. سوادکوه، بهشتی برای طبیعت‌دوستان است و جنگل‌های انبوه، آبشارهای خروشان، چشمه‌های جوشان و رودخانه‌های پرآب، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را خلق کرده‌اند.

ییلاق سوادکوه در فصل بهار و تابستان، با طبیعت سرسبز و خنکای دل‌انگیزش، بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. در این فصل، می‌توانید از طراوت گل‌ها و گیاهان، صدای دلنشین پرندگان و نسیم خنک کوهستان لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید.

دهکده برنجستانک بهترین مقصد برای آخر هفته‌ تهرانی‌ ها + عکس

سواد کوه

روستاهای ییلاقی سوادکوه

سوادکوه، سرزمین هزاران روستای بکر و سرسبز است که هر کدام جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارند. در این بخش، به معرفی چند روستای ییلاقی محبوب سوادکوه می‌پردازیم:

زیبایی های شگفت انگیز کلاردشت استان مازندران + فیلم

  • روستای برنت: این روستا که در جنوب سوادکوه واقع شده، آب و هوایی خنک و مطبوع دارد و در فصل تابستان، پناهگاه بسیاری از مسافران است. برنت، دارای طبیعتی بکر و آثار تاریخی ارزشمندی مانند یخچال‌های طبیعی، رودخانه‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها و چشمه‌های متعدد است. همچنین، آسیاب بادی، عمارت علی محمدخان و مدرسه علمیه از جمله بناهای تاریخی این روستا به شمار می‌روند.
  • روستای آلاشت: این روستای ییلاقی، به خاطر معماری سنتی ایرانی، طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری متعدد، از شهرت زیادی در بین مسافران برخوردار است. خانه‌های خشتی با سقف شیروانی چوبی، منظره‌ای چشم‌نواز به این روستا بخشیده‌اند. آبشار آلاشت، جنگل‌ها و مزارع سرسبز از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا هستند. موزه مردم‌شناسی آلاشت نیز، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ غنی این منطقه را به شما می‌دهد. ماهی غزل‌آلا کبابی، از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار این روستا است.
  • روستای دراسله: این روستا، مملو از آبشارهای زیبا، چشمه‌های طبیعی، دره‌های بکر و جنگل‌های انبوه است. قلعه اسپبهد خورشید، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این روستا است که قدمت آن به اوایل دوران ظهور اسلام می‌رسد. روستای دراسله، در نزدیکی روستای آلاشت قرار دارد و می‌توانید از هر دو روستا دیدن کنید.
  • روستای اوریم: این روستای ییلاقی، در دهستان راستوپی واقع شده و دارای آب و هوایی خنک و مطبوع است. پل راه‌آهن اوریم، قلعه اوریم، جنگل‌ها و آبشارهای طبیعی از جمله جاذبه‌های این روستا هستند. خانه‌های روستایی با معماری محلی، زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند. کباب اوریم، آش اوریم، پلوی اوریم و شله اوریم از جمله غذاهای محلی و خوشمزه این روستا هستند.

سواد کوه

 

منبع: سلام نو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر