معرفی هتل زیرزمینی چین | عکس های هتل زیرزمینی

اولین «هتل زیرزمینی دنیا» در شانگهای چین + عکس

در این بخش قصد داریم یکی از شگفت انگیز ترین هتل های جهان که هتل زیرزمینی چین است را به شما معرفی کنیم.

underground-hotel
ویکی گردی:

شگفت انگیزترین هتل جهان در شهر شانگهای چین است. به گفته مسئولین پروژه، هتل زیرزمینی چین «اولین هتل زیرزمینی دنیا» به حساب می آید! هتل اینترکانتیننتال واندرلند شانگهای از بسیاری جهات خاص و منحصربفرد است. اما بدون شک جذاب ترین و هیجان انگیزترین نکته در مورد هتل زیرزمینی چین این است که ۱۶ طبقه از کل ۱۸ طبقه هتل در حقیقت زیر زمین ساخته شده است! با ویکی گردی همراه باشید تا در مورد هتل زیرزمینی چین بیشتر بدانیم.

یکی از مزیت های اولین هتل زیرزمینی دنیا نزدیک بودن به جاذبه های گردشگری شانگهای است. جاذبه هایی مثل باغ گیاهشناسی چنشان (Chenshan Botanic Gardens) و پارک ملی شیشان (Sheshan National Park) هم در فاصله نسبتا نزدیکی از این هتل قرار گرفته اند.

(ویدیو) عجیب ترین تخت خواب های معلق تو دل صخره برای اقامت

shanghai-hotel

اولین هتل زیرزمینی دنیا در حقیقت بخشی از پروژه های بلندپروازانه معماری در چین است که در چند دهه اخیر و به دنبال رشد سریع اقتصادی چین رونق گرفته است. این هتل توسط شرکت طراحی بریتانیایی اتکینز (Atkins) طراحی شده که برخی از لوکس ترین هتل های دنیا مثل برج العرب دبی را هم در کارنامه کاری خود دارند. این تیم طراحی قدرتمند درست همانند طراحی برح العرب تلاش کرده اند محدودیت ها و موانع معماری کلاسیک را زیر پا بگذارند و اثری باورنکردنی و استثنائی بسازند.

تو این اتاق یه شب بخواب و میلیاردر شو! + عکس

HOTEL-IN-MINE

ویژگی های منحصربفرد هتل

هتل اینترکانتیننتال واندرلند شانگهای از بسیاری جهات حائز اهمیت است. علاوه بر معماری این هتل که در نوع خود یک شاهکار به حساب می آید ساخت اولین هتل زیرزمینی دنیا از جنبه زیست محیطی هم قابل توجه است. این هتل کاملا دوستدار محیط زیست است و تمام انرژی های مورد نیازش (گرما و روشنایی) را به تنهایی و از طریق انرژی خورشیدی و زمین گرمایی تامین می کند. علاوه بر این سقف هتل نیز با چمن و گیاهان پوشیده شده است.

intercontinental-wonderland-hotel

آب در سرتاسر محوطه جریان دارد، علاوه بر این، یک آبشار که در وسط هتل ساخته شده است آب را به داخل استخری ته معدن می ریزد و فضایی بسیار زیبا و نشاط انگیز به وجود می آورد. گفتیم که آب در سرتاسر محوطه هتل جریان دارد، در همین مورد جالب است بدانید که دو طبقه پایینی عملا زیر آب قرار دارند! یکی از این دو طبقه شامل اتاق های برای میهمانان و همین طور یک رستوران است که مشرف به آکواریوم شگفت انگیزی قرار دارند. پایین ترین طبقه هم یک مجموعه ورزشی کامل و مجهز است که دارای یک استخر شنا هم هست.

 

 

 

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر