معرفی بوم گردی سوادکوه | اقامتگاه در سوادکوه

سواد کوه رفتی نرو هتل برو این اقامتگاه های بوم گردی تا طبیعت رو حس کنی+ عکس

جایی دور از هیاهو شهر و فضاهای لوکس و مدرن که می‌توان سبک زندگی واقعی سوادکوهی‌های مهمان‌نواز را تجربه کرد اقامتگاه‌های بوم‌گردی سوادکوه، است. زیباترین اقامتگاه های بوم گردی سوادکوه

16732477071135
ویکی گردی:

 اقامتگاه های بوم گردی سوادکوه مازندران در اینجا معرفی شده تا راهنمای خوبی برای مشتاقان طبیعت‌گردی و کوله‌پشتی گردی در سرزمین حاصل‌خیز مازندران ایران باشد. سوادکوه، از ییلاق‌های محبوب تهرانی‌ها و لوکیشن عالی برای گذران یک تعطیلات به یاد ماندنی است. لوکیشن سریال پایتخت و برخی از فیلم‌های سینمایی نیز بوده است.  اقامتگاه های بوم گردی سوادکوه اکثرا کلبه‌های چوبی با مناظر خاطره‌انگیز باغات پرتقال و مزارع برنج است. جایی که حتما باید یک بار رفت و طنازی نقاش طبیعت را بر بوم مازندران ایران به نظاره نشست کین اشارت ز جهان گذرا ما را بس. با ما همراه باشید تا با بهترین  اقامتگاه های بوم گردی سوادکوه آشنا شوید.

آشنایی با 5 اقامت‌گاه بوم‌گردی سوادکوه مازندران

سوادکوه مازندران، بیش از ۳۰ اقامت‌گاه بوم‌گردی دارد که سالانه پذیرای ده‌ها هزار گردشگر به این نقطه خوش آب‌وهوای نیمه نخست سال استان مازندران است. در این گفتار با 5 مورد از آن‌ها آشنا می شویم.

5 تا از اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی معروف لاهیجان + عکس

اقامتگاه کلبه چوبی الیزه

کلبه چوبی الیزه سوادکوه مازندان، نخستین اقامت‌گاه بوم‌گردی معروف این منطقه استان سرسبز شمالی کشور محسوب می‌شود. کلبه چوبی الیزه، اقامت‌گاهی مجهز و در دل طبیعت سرسبز با مناظر چشم‌نواز است. این واحد اقامتی در حد فاصل شهر شیرگاه و شهر بابل یعنی شهر مرزیکالا واقع شده و ۲۴ کیلومتر تا مرکز شهر بابل و ۷۴ کیلومتر تا فرودگاه بین‌المللی ساری فاصله دارد. زمان تحویل اتاق ساعت ۱۴ و ساعت تخلیه اتاق ساعت ۱۲ است. این واحد اقامتی دارای پنج واحد است و ظرفیت اسکان بیست نفر دارد.

اگر قصد عزیمت به سوادکوه و اقامت در این محل را در اواخر هفته دارید، بایستی ۲ شب رزرو انجام شود. واحدهای این مکان، صبحانه و نهار و شام ندارد اما هر اتاق دارای حمام مستقل، توالت ایرانی مستقل است. کلبه‌های چوبی این اقامت‌گاه بیست و چهار متری است و مناظر چشم‌نواز اطراف، فضای دل‌انگیزی را برای مسافرانش به ارمغان می‌اورد. کلبه سوئیسی یک خوابه هشتاد متری که دو تخت دبل و سرویس کف خواب برای دو نفر و لوازم پخت و پز دارد یکی از محبوب‌ترین واحدهای اقامتی الیزه سواد کوه است. همه کلبه‌ها دارای سرویس بهداشتی و سیستم تهویه مطبوع و تراس ۱۲ متری است.

59ea9832fa29b54d

اقامتگاه کلبه چوبی باغ ملک سوادکوه مازندران

اقامتگاه کلبه چوبی باغ ملک سوادکوه، از دیگر مقصدهای بوم‌گردی در استان مازندران است. این اقامت‌گاه چوبی زیبا که شما را با ویو ابدی باصفا از محیط دل‌انگیز سوادکوه مهمانی می‌کند، در حد فاصل شهر شیرگاه و شهر بابل واقع شده و ۱۶ کیلومتر تا شیرگاه فاصله دارد. فاصله اقامتگاه کلبه چوبی باغ ملک تا شهر بابل نیز ۲۳ کیلومتر و تا فرودگاه بین‌المللی ساری نیز ۸۲ کیلومتر است.

3 تا از معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی مشهد

این مجموعه دارای ۹ واحد اقامتی بوده که امکان اسکان بیست و پنج گردشگر در آن وجود دارد. زمان تحویل اتاق ساعت ۱۴ و ساعت تخلیه نیز ساعت ۱۲ اعلام شده است. چهار کلبه این مجموعه ۴۲ متری و دارای اتاق و دو تخت دبل و تراس و توالت ایرانی و حمام و آشپزخانه مجهز به وسایل آشپزی و یخچال و تلویزیون است. اگر قصد شمال‌گردی گروهی و اسکان در یکی از جذاب‌ترین مقصدهای طبیعت‌گردی مازندران دارید، شیرگاه را در نظر داشته باشید. فاصله این اقامت‌گاه تا سند سنبل رود و هفت آبشار و آبشار آهکی به ترتیب ۸ و ۵ و ۲۵ کیلومتر است. دریاچه زیبای لفور نیز در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای با این اقامت‌گاه کلبه‌ای واقع شده است.

10ea227a3591b985

اقامتگاه کلبه دنیز سوادکوه مازندران

کلبه دنیز سوادکوه، نام اقامت‌گاه دیگری در این شهرستان سرسبز است. در حد فاصل شهر شیرگاه و شهر بابل، شهر مرزیکلا واقع شده و ۱۶ کیلومتر تا شیرگاه و ۲۴ کیلومتر تا بابل و ۷۴ کیلومتر تا فرودگاه بین‌المللی شهر ساری فاصله دارد. دارای ۱۰ واحد اقامتی با ظرفیت اسکان پنجاه نفر است. زمان تحویل واحدها ساعت ۱۴ و زمان تخلیه نیز ساعت ۱۲ اعلام شده است.

5 تا از با صفاترین هتل های سنتی شیراز + عکس و آدرس

هیچ وعده غذایی سرو نمی‌شود و کلبه‌ها دارای حمام مستقل و توالت ایرانی مستقل است و هر واحد نیز چهل و دو متر مربع مساخت دارد. چشم انداز جنگل، مهمان صبح تا شام مهمانان کلبه است. تا سد سنبل رود و هفت آبشار، ده دقیقه فاصله داشته و اگر قصد تماشای دریاچه کامیکلا را دارید، شصت دقیقه رانندگی نیاز خواهد بود. پذیرش کودکان زیر پنج سال رایگان بوده و پذیرش حیوان خانوادگی مجاز نیست.

09f3d5e98159c78d

اقامتگاه بوم گردی افضل روآر شیرگاه

این اقامت‌گاه در روستای چالی، کوچه گلستان یازده فرعی یاس شماره هفت قرار دارد. فاصله آن تا شهر ساری، ۴۶ کیلومتر، تا فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری، ۶۹ کیلومتر و تا ایستگاه راه‌آهن ساری نیز ۴۴ کیلومتر است. پنج واحد داشته که امکان اسکان چهل گردشگر در آن وجود دارد. زمان تحویل اتاق ساعت ۱۴ و ساعت تخلیه نیز ساعت ۱۰ اعلام شده است. روآر یعنی رودخانه پر آب و خروشان. این خانه‌ها در باغ میوه واقع شده و نزدیک جنگل‌های هیرکانی با سابقه چند میلیون سال است.

اقامتگاه های بوم گردی شیراز

از نکات خوب این اقامت‌گاه، امکان سفارش غذای بومی و خوشمزه منطقه مثل خورشت آلو و ته چنین گوشت اردک است. گفتنی است از این اقامت‌گاه دوست‌داشتنی تا شهر زیبای شیرگاه پنج کیلومتر فاصله دارید. تا سند سنبل رود نیز ۱۲ کیلومتر. به شیرگاه، شهر پل‌های ایران نیز اطلاق می‌شود. این اقامت‌گاه، سه وعده را سرو نمی‌کند و همه واحدها حمام و توالت فرنگی و توالت ایرانی مستقل دارد. اگر قصد دریا گردی دارید، باید ۸۰ دقیقه رانندگی کنید. شورمست هم با شما یک ساعت فاصله دارد. دریاچه طبیعی بسیار زیبای اطراف این اقامت‌گاه دلنشین است.

مدرن-ترین-مدل-های-طراحی-شلف-توکار-حمام-1-3

اقامتگاه بوم گردی ویشارده سوادکوه مازندران

اقامتگاه بوم گردی ویشارده سوادکوه، از اقامت‌گاه‌های خوب و مطلوب بوم‌گردی در سوادکوه است. این اقامت‌گاه در روستای شیردارکالا، در منطقه لفور این روستا واقع شده و انتهای خیابان ولایت پنجم است. فاصله اقامت گاه بوم گردی ویشارده سوادکوه تا فرودگاه ساری، ۷۵ کیلومتر و پایانه مسافربری ساری نیز ۵۶ کیلومتر است. این اقامت‌گاه جنگلی دارای ۱۰ واحد بوده و امکان اسکان چهل مسافر را دارد.

ساعت تحویل اتاق‌ها ساعت ۱۴ و زمان تخلیه نیز ۱۲ بوده و وعده‌های غذایی سه‌گانه نیز سرو نمی‌شود. اتاق‌ها دارای حمام مستقل، توالت فرنگی مستقل و توالت ایرانی مستقل است. مساحت هر اتاق نیز ۴۰ متر مربع بوده و امکانات شایسته‌ای برای اسکان بوم‌گردهای عزیز دارد. نمای بیرونی کاه گلی و نمای داخلی اتاق‌ها، چوبی است و همگی دارای تراس با ویو ابدی از جنگل‌های منطقه بوده و سیستم گرمایش و سرمایش مطلوبی هم دارند. دقت کنید که اقامت‌گاه ویشارده، رستوان ندارد و رستورانی در نزدیکی اقامت‌گاه در دسترس مسافران گرامی است. این اقامت‌گاه تا آبشار آهکی اسکلیم، ۱۴ کیلومتر فاصله دارد.

16732477071135

منبع: سفر مارکت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر